20:13 16.07.2013

Київ має вжити серйозних заходів із фінансування міської електрички для уникнення зупинення проекту - думка

4 хв читати

Київська влада має вживати термінових серйозних заходів для фінансування проекту "Міська електричка" задля уникнення зупинення цього проекту через неможливість здійснення технічного обслуговування та ремонту внаслідок відсутності фінансування з боку КП "Київпастранс".

Таку думку висловив в інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна" заступник начальника держпідприємства "Південно-Західна залізниця" (ПЗЗ) з рухомого складу та матеріально-технічного забезпечення Іван Антонюк.

За його словами, в рамках проекту ПЗЗ передала на баланс КП "Київпастранс" 12 електропоїздів, а також відремонтувала так зване північне кільце, зокрема, виконала ремонт колійного господарства, контактної мережі, засобів зв'язку, сигналізації, витративши понад 100 млн грн.

Крім того, на баланс "Київпастрансу" ПЗЗ передала локомотивні бригади в повному складі - 26 машиністів, 22 помічників машиніста і весь інженерно технічний склад (десять осіб), залишивши за собою ремонт і технічне обслуговування рухомого складу.

"У нас є два договори між "Київпастрансом" і ПЗЗ: один на ремонт і технічне обслуговування рухомого складу, другий - на утримання інфраструктури", - повідомив І.Антонюк.

Так, у середньому на місяць, починаючи з малого технічного обслуговування і закінчуючи великими видами ремонту, ПЗЗ виконує близько 95 ремонтів поїздів міської електрички, з яких майже 45 - серйозні.

За словами І.Антонюка, їх щомісячна вартість, враховуючи матеріали, запасні частини, вартість електроенергії, дизельного пального, олив, заробітної плати, становить близько 1,5 млн грн.

"Витратна частина залізниці близько 1,5 млн грн, але, на жаль, за цими договорами місто не платить. Є усна домовленість, що 50% щодобової виручки "Київпастранс" нам перераховує, на місяць це виходить близько 350-400 тис. грн, але за видаткової частини в 1,5 млн грн щомісяця ми фінансуємо місто на 1-1,1 млн грн тільки з ремонту та експлуатації потягів", - констатував заступник начальника ПЗЗ.

Він повідомив, що заборгованість міста перед залізницею продовжує зростати, і якщо 1 січня 2013 року вона становила трохи більше ніж 47,2 млн грн, то на 1 липня борг становить уже 61,4 млн грн.

"Враховуючи те, що в нас в обігу в приміському сполученні близько 48-50 потягів, ремонтувати ще власним коштом міські електропоїзди ми не можемо", - наголосив І.Антонюк.

У зв'язку з цим на сьогодні електропоїзд, який не відповідає правилам технічної експлуатації, ПЗЗ не може випустити на лінію, оскільки, за словами І.Антонюка, головним питанням є безпека пасажирів.

"Якщо ми не впевнені в якості - ми не можемо цей поїзд випустити на лінію. Загалом протягом останніх півтора-двох місяців в експлуатації перебувають вісім-дев'ять, а з 4 липня - сім електропоїздів міської електрички", - повідомив він.

І.Антонюк наголосив, що в разі правильної експлуатації періодичність курсування електропоїздів міської електрички становить 16-17 хвилин, проте якщо з експлуатації виводяться два-три поїзди, ця періодичність збільшується удвічі-втричі, і проходження потяга за потягом уже становить 30-50 хвилин.

"З'являється невдоволення пасажирів у забезпеченні перевізним процесом, але провина тут не наша - доки місто не почне платити, ремонтувати ці поїзди ми не маємо можливості", - констатував заступник начальника ПЗЗ.

І.Антонюк, зокрема, повідомив, що щомісяця проводиться одна-дві наради на рівні керівництва "Київпастрансу" та Київської міськдержадміністрації з цього питання.

"Є протокольні рішення, де неодноразово вже були обіцянки сплатити заборгованість, внести на голосування Київради надання коштів, тобто близько десяти протокольних рішень але, на жаль, далі слів це не йде", - нарікає І.Антонюк.

На його думку, проект "Міська електричка" потрібен киянам і гостям столиці, пасажири до нього звикли, але за відсутності фінансування з боку Києва ПЗЗ не зможе фінансувати ремонт рухомого складу, його кількість скорочуватиметься, і якщо місто не вдасться до серйозних кроків щодо цього питання, то міська електричка може просто зникнути.

"Хоча проект дуже важливий, своєчасний і перспективний, спрямований на поліпшення пасажиропотоку в столиці", - резюмував І.Антонюк.

Як повідомлялося, 2 вересня 2009 року Київська міськдержадміністрація спільно з "Укрзалізницею" реалізували першу чергу спільного проекту "Міська електричка". В його рамках організовано рух електропоїздів київським транспортним кільцем із введенням 14 пересадочних вузлів.

У січні 2012 року ПЗЗ залізниця передала рухомий склад електрички на баланс "Київпастрансу", взявши на себе відповідальність за належний стан залізничної інфраструктури й висловивши готовність виконувати ремонтні роботи та організовувати експлуатацію рухомого складу згідно з договором, проте всю відповідальність за стан рухомого складу міської електрички покладено на "Київпастранс".

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА