Генеральний конструктор підприємства "Антонов" звинуватив Рогозіна в некомпетентності
Росія знову ставить під питання участь у програмі російсько-українського військово-транспортного літака Ан-70, повідомив журналістам президент, генеральний конструктор держпідприємства "Антонов" (Київ, Україна ) Дмитро Ківа.
"Наразі у Росії практично заморозили програму "Ан-70". Я чув інтерв'ю Рогозіна (віце-прем'єр РФ Дмитро Рогозін - ІФ), який назвав його "віртуальним літаком і конкурентом Іл-76. Це може говорити тільки некомпетентна в авіації людина", - сказав Д.Ківа на авіасалоні МАКС- 2013.
Раніше деякі ЗМІ повідомили про те, що Д.Рогозін висловився за розвиток програми Іл-76 в Ульяновську і відмову від програми Ан-70.
Д.Ківа пояснив, що сьогодні у світі для військово-транспортних літаків існує дві основні вимоги: великий діаметр фюзеляжу, щоб перевозити всю номенклатуру необхідної військової техніки та озброєння, а також можливість укороченого зльоту і посадки, зокрема на ґрунтову смугу. За його словами, сьогодні у світі є тільки чотири літаки, які повністю відповідають цим вимогам. Це американський С17, європейський А400М, китайський "Юнь 20" і російсько-український Ан-70. При цьому тільки Ан-70 може злітати з непідготовленого аеродрому зі смугою 600 м. Для решти названих літаків потрібна смуга в 900 м і більше. Іл-76 працює тільки з бетонної смуги завдовжки до 2000 м.
Ан-70 може брати на борт всю необхідну для військовиків техніку - майже 20 типів, сказав Д.Ківа. У Іл-76, за його словами, фюзеляж вужчий і він може перевозити лише половину потрібної номенклатури військової техніки.
"Тепер кажуть, що Ан-70 - конкурент Іл-76. Тобто, у Росії не буде такого літака як Ан-70. Кому це на шкоду, якщо армія не зможе перекидати необхідну техніку ближче до району бойових дій, щоб кращою була маневреність і менші втрати?" - поставив риторичне питання Д.Кива. "Люди не розуміють і вводять в оману своє керівництво",- сказав він.
За його словами, літак Ан -70 стає інструментом у політичних дискусіях.
"Ми політикою не займаємося. Ми дуже хочемо співпрацювати з Росією. Але, якщо хтось думає, що відмовляючись від Ан -70 можна задушити нашу фірму, він помиляється. Нехай відмовляється від Ан -70, я вже завтра запущу літак у серійне виробництво в іншій країні, у мене вже стоять і просять", - сказав Д.Ківа.
При цьому, за його словами, постраждає російська авіаційна промисловість, яка задіяна в кооперації з виробництва Ан -70.