"УДАР" вимагає внести на розгляд ВР у четвер законопроект про скасування утилізаційного збору на авто
Партія "УДАР" вимагає в середу розглянути законопроект №3139 про скасування утилізаційного збору на автотранспортні засоби на комітеті з питань податкової та митної політики, а в четвер винести його на розгляд сесійної зали парламенту, повідомляється в прес-релізі партії.
"Законопроект про скасування утилізаційного збору депутати від фракції "УДАР" зареєстрували ще в серпні 2013 року, щоб не допустити введення ще одного корупційного податку. Але незважаючи на те, що запровадження цього збору відбулося зі значними порушеннями закону, досі можливості проголосувати за його скасування ми не мали", - наводить прес-служба слова одного з авторів законопроекту Оксани Продан.
Вона наголосила, що раніше проект не виносили на розгляд парламенту "через те, що в ньому зацікавлені великі виробники для боротьби з конкурентами та чиновники для безконтрольного розпорядження великими сумами".
Як зазначила О.Продан, діючий утилізаційний збір суперечить нормам Світової організації торгівлі та не забезпечує захисту екології.
"Незважаючи на акумулювання за рахунок цього збору сотень мільйонів гривень від громадян України, жодного підприємства з утилізації автомобілів не створено", - зазначає вона.
Як повідомлялося, закон "Про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів", набув чинності 8 серпня, закон про внесення змін до Податкового кодексу про сплату екологічного податку - 1 вересня 2013 року.
Ухвалені закони передбачають, що вітчизняні автовиробники звільняються від сплати збору під гарантії створення утилізаційних потужностей.
Суми утилізаційного податку для нових легкових автомобілів становлять від 4,73 тис. грн до 30,2 тис. грн, уживаних - 9,46-60,5 тис. грн залежно від об'єму двигуна, інших ТЗ - від 8,8 тис. грн до 14,7 тис. грн для нових та від 17,6 тис. до 29,4 тис. грн для уживаних залежно від маси.
Згідно з пояснювальною запискою до законопроекту №3139, закон про утилізаційний збір не сприяє поставленій меті створення комплексної системи утилізації уживаних авто, оскільки не визначає основ стимулювання та розвитку підприємств з утилізації, а накладає на імпортерів та виробників додаткові фінансові витрати, які у результаті ляжуть на плечі кінцевого споживача.
Крім того, ставки збору завищені та не відображають реальних витрат на утилізацію ТЗ.
Автори законопроекту також вважають, що збір не сприяє розвитку вітчизняного автовиробництва, зокрема з огляду на зростання цін та низьку купівельну спроможність.
За скасування утилізаційного збору виступає і Всеукраїнська асоціація автоімпортерів та дилерів, яка у разі збереження утилізаційного збору та спецмит на імпорт бензинових авто прогнозує скорочення ринку нових легкових авто не менше ніж на 25% порівняно з 2013 роком.