Порошенко схвалив ратифікацію угод про фінансування будівництва метро в Дніпропетровську і Бескидського залізничного тунелю

Президент України Петро Порошенко в п'ятницю підписав низку законів, повідомляє сайт глави держави.
Зокрема, президент підписав закон №1665-VII "Про ратифікацію фінансової угоди (проект "Завершення будівництва метрополітену у м. Дніпропетровську") між Україною та Європейським інвестиційним банком", що передбачає залучення кредиту в сумі 152 млн євро для цього проекту.
Верховна Рада ратифікувала цю фінансову угоду (підписану 25 жовтня 2013 року) між Україною та Європейським інвестиційним банком (ЄІБ) 2 вересня.
Розроблений спільно з ЄІБ проект "Завершення будівництва метрополітену у Дніпропетровську" передбачає продовження підземки на 4 км уздовж просп. Карла Маркса. Будівництво буде завершено від станції "Комунарська" до станції "Музейна" з електродепо. Передбачається побудувати три нові станції - "Театральну", "Центральну" і "Музейну". Проект передбачає з'єднання наявной гілки метрополітену з центром міста.
Для реалізації проекту "Завершення будівництва метрополітену у Дніпропетровську" Україною 27 липня 2012 року вже залучені кредитні кошти Європейського банку реконструкції та розвитку у розмірі 152 млн євро.
Крім того, глава держави підписав закон №1667-VII "Про ратифікацію гарантійної угоди (проект "залізничний Бескидський тунель" (Будівництво Бескидського тунелю) між Україною та Європейським інвестиційним банком", що надає можливість розпочати реалізацію цієї угоди.
Український парламент ратифікувала цю гарантійну угоду також 2 вересня. Ратифікація документа надасть можливість розпочати реалізацію фінансової угоди між Державною адміністрацією залізничного транспорту України ("Укрзалізниця") і ЄІБ.
ЄІБ, Міністерство інфраструктури України та "Укрзалізниця" 19 травня підписали угоду про надання банком кредиту у розмірі EUR55 млн на будівництво Бескидського залізничного тунелю.
Згідно з умовами угоди, ЄІБ фінансує будівництво Бескидського тунелю разом зі своїм партнером - Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР). Кредитна угода між "Укрзалізницею" і ЄБРР передбачає фінансування на суму $120 млн, з яких $36 млн буде спрямовано на будівництво Бескидського тунелю.
З початку реалізації проекту будівництва Бескидського тунелю виконані будівельні роботи на суму 210,62 млн грн, зокрема за рахунок кредитних коштів ЄБРР у сумі 100,79 млн грн, коштів Львівської залізниці - 109,83 млн грн. Наразі виконані роботи із проходження тунелю на 211 м. Зааглом на 2014 рік на будівництво Бескидського тунелю передбачено фінансування в сумі 382 млн грн, з них: за рахунок коштів залізниці 113,7 млн грн, за рахунок коштів ЄБРР - 268 млн грн.
Загальна довжина нового тунелю становить 1764 м. Він пролягатиме на глибині 180 м від поверхні Бескидського хребта. Завершення робіт з будівництва нового Бескидського тунелю заплановано на перший квартал 2017 року.
П.Порошенко також підписав закон №1666-VII "Про ратифікацію угоди між Україною та Європейською організацією ядерних досліджень (ЦЕРН, CERN) стосовно надання статусу асоційованого члена ЦЕРН". Цим законом виконуються внутрішньодержавні процедури щодо надання Україні статусу асоційованого члена до цієї організації.
Угоду було ратифіковано Верховною Радою 2 вересня. Ратифікація угоди з CERN створить сприятливі умови для інтеграції України в європейський науковий та дослідницький простір, надасть можливість вітчизняним вченим отримати безпосередній доступ до баз новітніх наукових даних, брати практичну участь у наукових експериментах, проводити самостійні дослідження у сфері фізики високих енергій на базі Великого адронного коллайдера.
Україна і CERN підписали цю угоду 3 жовтня 2013 року в Женеві.