Кличко пояснив, куди підуть кошти, отримані від підвищення тарифів на проїзд у метро

Мер Києва Віталій Кличко наголошує, що майбутнє подорожчання вартості проїзду в столичному метрополітені є вимушеним заходом, і роз'яснює, для яких потреб призначені кошти, отримані від підвищення тарифів.
"У нас сьогодні найдешевший проїзд у метро у світі. Але метрополітен має працювати, необхідно підвищувати рівень безпеки, оновлювати рухомий склад. Нам потрібно ремонтувати ескалатори, продовжувати будувати нові станції метро, погасити заборгованість із зарплати... Ми змушені підняти ціну (на проїзд - ІФ). Сьогодні, щоб метро ефективно та безпечно працювало, ми змушені це зробити", - сказав мер в інтерв'ю "Радіо Свобода", повідомляє прес-служба міського голови.
В.Кличко зазначив, що киян цікавить, куди підуть гроші від підвищення тарифів на проїзд. За словами мера, з 1,5 млрд грн, які планує отримати метрополітен у 2015 році, 800 млн грн - податки та зарплата, 150 млн грн - плата за енергоносії, 300 млн грн - на погашення боргів за оновлений склад вагонів та оновлення технічного забезпечення.
"Усе інше піде на розвиток метрополітену та його утримання", - сказав він.
Крім того, за словами міського голови, гостро стоїть питання щодо проведення ремонту деяких підземних тунелів. Водночас він із жалем зазначив, що у 2015 році через низький рівень фінансування буде неможливо відкрити нові станції метро.
"Ми зможемо відкривати станції в тому разі, якщо Києву в повному обсязі будуть повертати податки на доходи фізичних осіб", - пояснив він.
В.Кличко додав, що з бюджету Києва щороку вилучають майже 9 млрд грн податків на доходи фізичних осіб, тоді як, наприклад, будівництво нового Подільсько-Воскресенського мосту обійдеться в 4,5 млрд грн.
Мер також наголосив, що податки киян мають залишатися у столиці, він має намір порушити це питання перед Кабінетом Міністрів і Верховною Радою.
За його словами, Київ - єдине місто, якому повертають не 100%, а лише 50% податків на доходи фізичних осіб.
"Це одне з ключових питань, з яким я знову звертатимуся до Кабміну і Верховної Ради. Якщо податки будуть залишатися в столиці, то місто розвиватиметься. В іншому разі ми виживатимемо і жебракуватимемо. А мер бігатиме в Кабмін і говоритиме: "Будь ласка, ми заплатили податки, а тепер віддайте їх, тому що нам не вистачає на зарплати або на будівництво метро. Комусь вигідно тримати Київ на гачку", - наголосив В.Кличко.
Згідно з проектом розпорядження КМДА "Про встановлення тарифів на перевезення пасажирів і вартості проїзних квитків у міському пасажирському транспорті, який працює у звичайному режимі руху" пропонується встановити разову вартість проїзду у метрополітені та міській електричці на рівні 4 грн, разову вартість проїзду у трамваї, автобусі, фунікулері пропонується встановити на рівні 3 грн.
У разі використання пластикової безконтактної картки пропонується встановити вартість під час перевезень у метро: 1-9 поїздок - по 4 грн, 10-19 поїздок - 3,9 грн, 20-29 поїздок - 3,8 грн, 30-39 поїздок - 3,7 грн, 40-49 поїздок - 3,6 грн, 50 поїздок - 3,5 грн.
Згідно з проектом документа вартість місячного проїзного на один вид транспорту пропонується встановити на рівні: для автобуса, трамвая, фунікулера та тролейбуса - 130 грн, міської електрички - 150 грн.
Нові тарифи на проїзд у комунальному транспорті Києва планується ввести в лютому 2015 року.