Мінінфраструктури пропонує передавати в оренду або приватизувати держпричали річпортів терміном до 49 років

Причали (пристані) державної форми власності в річкових портах України можуть бути об'єктами оренди терміном до 49 років або об'єктами приватизації відповідно до законодавства.
Відповідна ініціатива міститься в законопроекті "Про внутрішній водний транспорт", текст якого оприлюднено на веб-сайті Міністерства інфраструктури.
"Причали, призначені, зокрема, для стоянки пасажирських суден, не підлягають приватизації. Оренда таких причалів допускається лише за умови збереження їхнього призначення для стоянки пасажирських суден", - йдеться в тексті документа.
Він визначає, що причал (пристань) будується на землях внутрішнього водного транспорту. Проект будівництва причалу погоджується з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері внутрішнього водного транспорту.
Річковий порт (термінал) визнається організацією, що експлуатує причал, і відповідно до законодавства зобов'язаний забезпечити його паспортизацію та підтримку в належному технічному стані.
Операційна акваторія причалу, згідно з документом, створюється (будується) суб'єктом господарювання, який має право володіння або користування причалом.
У свою чергу сам річковий порт (термінал), згідно з документом, є організацією, що експлуатує операційну акваторію причалу, і відповідно до законодавства зобов'язаний забезпечити паспортизацію та підтримання гарантованих габаритів операційної акваторії шляхом проведення відповідних робіт, зокрема з днопоглиблення.
Річкові порти надають послуги з обслуговування суден, здійснення операцій з вантажами, зокрема проведення навантажувально-розвантажувальних робіт, послуги з обслуговування пасажирів та інші послуги, не заборонені законодавством та відповідно до затверджених власником (оператором) річкового порту технологічних схем.
Тарифи на послуги, що надаються річковими портами, згідно з документом, є вільними та визначаються договором між суб'єктом господарювання, який надає відповідні послуги, та їхнім замовником - суб'єктом надання таких послуг.
Як повідомлялося, основною метою зазначеного законопроекту є створення сприятливих умов для розвитку перевезень вантажів і пасажирів внутрішніми водними шляхами.