14:39 07.09.2015

Мініфраструктури України пропонує заборонити проїзд вантажівок масою понад 24 тонн автошляхами місцевого значення

3 хв читати
Мініфраструктури України пропонує заборонити проїзд вантажівок масою понад 24 тонн автошляхами місцевого значення

Міністерство інфраструктури України пропонує заборонити рух транспортних засобів з навантаженням на вісь понад 7 тонн або фактичною масою понад 24 тонн автомобільними дорогами загального користування місцевого значення.

Така пропозиція міститься в проекті постанови Кабінету Міністрів "Про внесення змін до правил дорожнього руху", текст якого оприлюднено на веб-сайті Мініфраструктури.

Також запропоновано встановити норму, за якою рух транспортних засобів та їхніх складів із навантаженням на одиночну вісь – 11 тонн, здвоєні осі – 16 тонн, строєні осі – понад 22 тонн або фактичною масою понад 40 тонн (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь – 11 тонн, здвоєні осі – 18 тонн, строєні осі – понад 24 тонн або фактичною масою понад 44 т, на встановлених "Укравтодором" і Державтоінспекцією для них маршрутах - понад 46 тонн) у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється.

Ця категорія доріг становить більшість дорожньої мережі країни.

Згідно з пояснювальною запискою до документа, переважна більшість автомобільних доріг в Україні побудована протягом 60-80-х років минулого століття у відповідності з чинними на той час стандартам і вимогам. Відповідно, конструкція таких автошляхів не в змозі витримувати динамічні навантаження, які виникають під час руху сучасних вантажних транспортних засобів.

Наразі виникла критична ситуація, пов'язана з тим, що автодороги місцевого значення втратили основну тримальну здатність, дорожній "одяг" у більшості випадків має суттєві деформації та руйнування, штучні споруди перебувають в аварійному стані. Фактично рух сучасних вантажних транспортних засобів автодорогами загального користування місцевого значення призвів до їх повного руйнування. Внаслідок цього майже повністю припиняється сполучення між населеними пунктами та райцентрами.

"На основі аналізу параметрів моделей автотранспортних засобів встановлено: деформацію дорожнього "одягу", до утворення колій призводять сліди від колес автотранспортних засобів із повною вагою понад 24 тонни", - йдеться в документі.

Тому з метою захисту автодоріг державного значення від їх передчасного руйнування запропоновано запровадити заборону на рух транспортних засобів вагою понад 40 тонн при перевезенні подільних вантажів.

Згідно з пояснювальною запискою, введення цієї норми обумовлене тим, що рух транспортних засобів вагою понад 40 тонн призводить до скорочення міжремонтних термінів з розрахункових 12-18 років до 6-10 років, скорочення термінів служби мостових споруд з розрахункових 100 років до 30-40, збільшення щорічного обсягу завданої шкоди дорогам до 30 млрд грн на рік.

На думку екс-заступника міністра інфраструктури Олександра Кави, заборона проїзду автомобілів з навантаженням на вісь більше 7 тонн мережею доріг місцевого значення стосуватиметься 70% автодоріг країни.

"Оскільки більшість підприємств, портів і складів розташовані на відстані від автомобільних доріг державного значення, під'їхати до них фури для вивантаження і навантаження просто не зможуть", - зазначив він.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА