Україна не будує "залізної завіси" санкціями проти авіакомпаній РФ – міністр інфраструктури

Україна, вводячи санкції проти російських авіакомпаній, не будує "залізної завіси" між двома країнами, заявив міністр інфраструктури Андрій Пивоварський.
"Мета санкцій - покарання порушників і посилення економічного тиску на ядерну державу, яка здійснила військову агресію проти України. Такі санкції щодо РФ ввели і інші країни світу – США, ЄС, Японія, Норвегія, Швейцарія і т. д. Глобальне суспільство нас підтримує. Як і інші країни світу, Україна готова зазнати економічних втрат від такого рішення", - сказав він на брифінгу в Києві в п'ятницю.
За словами міністра, передусім санкційний тиск буде відчутним для авіакомпаній РФ, оскільки за перше півріччя 2015 року пасажиропотік між двома країнами становив приблизно 657 тис. осіб, причому російські авіакомпанії перевезли в 2,5 рази більше українських.
"Значна частина цього пасажиропотоку транзитна, тобто пасажири-українці тепер зможуть скористатися транзитними можливостями хабів і для них ця втрата не буде відчутною", - сказав А. Пивоварський.
Міністр нагадав, що в українському списку санкцій виявилися 29 російських авіакомпаній, 27 з яких незаконно здійснювали польоти до окупованого Криму, і дві– українських компанії, націоналізовані так званим урядом тимчасово окупованого Криму.
"Що означають санкції: перше – повна заборона компаніям з переліку РНБО польотів до українських міст, друге – заборона транзиту через територію України повітряних суден, які перевозять військове обладнання, військову живу силу та обладнання подвійного призначення", - зазначив А. Пивоварський.
За його словами, вжиті Україною заходи передбачені міжурядовою угодою про повітряне сполучення між Україною і РФ.
"Ми маємо документальне підтвердження порушень і це є підставою для скасування дозволів на польоти. Це важливо для розуміння громадян України та експертного співтовариства. Ще раз наголошую, що українські санкції – це відповідь на порушення російськими авіакомпаніями норм двосторонньої міжурядової угоди, вони не дотримувалися національного законодавства України, нехтували міжнародними правилами і, незважаючи на заборону, літали до окупованого Криму", - констатував міністр.
Він додав, що підстави введення "дзеркальних" російських санкцій на сьогоднішній день незрозумілі.
Як повідомлялося, президент Петро Порошенко указом від 16 вересня ввів в дію рішення РНБО від 2 вересня 2015 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)", під які підпала низка російських авіакомпаній, зокрема найбільша – "Аерофлот".
Аналогічні санкції введені стосовно державіакомпаній РФ "224 льотний загін", "ВІМ-Авіа", "Газпром-Авіа", "Донавіа", "Когалимавіа", "Оренбурзькі авіалінії", "Політ", Red Wings, "Росія", "РусДжет", "РусЛайн", "Сибір", "Трансаеро", "Уральські авіалінії", "Якутія", "Ямал" та ін.
Рішення про заборону польотів в Україну цих російських авіакомпаній Кабмін прийняв 25 вересня.
Державіаслужба виконала всі необхідні процедури із інформування російських авіакомпаній про санкції з боку України - усім авіакомпаніям, що потрапили під дію санкцій, надіслані відповідні листи з повідомленням.
У вівторок, 29 вересня стало відомо, що федеральне агентство повітряного транспорту (Росавіація) має повідомити авіакомпанії України про введення заборони на використання повітряного простору РФ з 25 жовтня.