16:23 18.12.2015

Кабміну належить врегулювати питання переміщення вантажів з/на непідконтрольні території сходу України – юрист

3 хв читати
Кабміну належить врегулювати питання переміщення вантажів з/на непідконтрольні території сходу України – юрист
Незважаючи на те, що лише в 2015 році відбулися перші зміни у врегулюванні переміщення товарів з/на непідконтрольні території Донецької і Луганської областей, Кабінету Міністрів ще належить врегулювати ці питання, ухваливши відповідну постанову, вважає старший юрист юридичної фірми "Астерс" Вольга Шейко. "У 2015 році риторика про те, що ці території окуповані, з'явилася в нормативних актах також. Вона плавно "впливла" у словниковий ужиток. Проте, як законодавець, так і органи виконавчої влади не поспішали з порядком переміщення вантажів - ІФ). З Кримом визначилися практично одразу, а ось Донецька і Луганська області, а точніше їх окуповані території залишилися без уваги ", - сказала вона агентству "Інтерфакс-Україна". В. Шейко зазначила, що, згідно з чинними нормативними актами, "обов'язок зареєструвати підприємство на підконтрольній території Україні не стосувався ні підприємств, ні інших суб'єктів господарювання". "На сьогоднішній день лише негласно контрагенти у м'якій формі висловлюють побажання про переєстрацію юридичних адрес із Донецька і Луганська, хоча податки сплачують підприємства на території України. Єдине, якщо підприємство буде викрито у платах так званим Л/ДНР, то тут вже кримінальний кодекс і фінансування тероризму очевидні. І навіть при цьому ніяких нормативних актів не було", - наголосила вона. Водночас, В. Шейко зазначила, що лише в червні 2015 року з'явився наказ першого заступника керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України "Про затвердження Тимчасового порядку контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів і вантажів (товарів) через лінію зіткнення в межах Донецької та Луганської областей". "Сам наказ невеликий, але містить дуже велику кількість додатків. В одному з них є навіть перелік підприємств, яким дозволено перевозити ті чи інші вантажі через лінію дотику. Іншим заборонено. Звідки ці підприємства, чому їх перелік саме такий, як вони отримали такі привілеї, сказати складно", - сказала юрист. Крім того, за словами В. Шейко, питання переміщення вантажів "побіжно порушувалося" в законі "Про органи місцевого самоврядування", оскільки в ньому зазначалися зони розмежування. "Більше ніякого регулювання фактично не було. 30 листопада 2015 року у Верховній Раді було зареєстровано законопроект "Про тимчасово окуповану територію України" (№3593), де прописана заборона ввезення/вивезення товарів будь-яким видом транспорту, що означає повну блокаду Донбасу. Цей законопроект викликав шквал обурення як у депутатів, так і у громадськості", - сказала вона. Водночас, В. Шейко зазначила, що буквально через деякий час до Верховної Ради був поданий кабмінівський законопроект "Про особливий порядок вантажних перевезень на територію (з території) окремих районів Донецької та Луганської областей" (наразі ще не зареєстрований - ІФ). "Цей законопроект є більш гнучкий, і передбачає, що Кабмін ще розроблятиме порядок перетину. І ось лише тоді буде зрозуміло, яким чином будуть чи не будуть переміщатися товари через лінію розмежування і чи дійсно буде блокований Донбас", - сказала юрист. Полная версия доступна по подписке.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА