У найближчі 3-4 роки потрібно буде списати майже половину парку вантажних вагонів "Укрзалізниці"

Списанню в найближчі 3-4 роки підлягатиме близько 50% вантажних вагонів інвентарного парку "Укрзалізниці", повідомив директор з реформування, правової та майнової політики, член правління ПАТ "Укрзалізниця" Євген Кравцов.
"Ми проводимо інвентаризацію, дослідження парку універсальних вагонів, але технічний стан багатьох з них такий, що вони не можуть експлуатуватися", - сказав він в кулуарах презентації Центру транспортних стратегій "Галузевий контроль" у Києві у вівторок.
За словами Є.Кравцова, значна частина вантажних вагонів не буде придатна до експлуатації вже в найближчі рік-два, і в зв'язку з цим "Укрзалізниці" необхідно ухвалити рішення, що робити з парком, який перетворюється на звалище металобрухту, і яку інвестиційну політику вести тут у короткостроковій перспективі.
"Ми припускаємо детальне розбирання усіх таких вагонів, а не продаж їх як брухту, щоб максимізувати прибуток для залізниці. Є різниця, коли ви продаєте вагон за масу як змішаний металобрухт, і коли він розбирається на складові. З них певну частину можна буде направити на наші ж вагоноремонтні підприємства, щоб повторно запустити їх в цикл виробництва. Решту ж за категоріями металу продавати за різною ціною", - додав він.
Є.Кравцов зазначив, що це потребуватиме значно більше ресурсів, але принесе значно більше коштів. "Нам залишилося отримати тільки рішення Кабінету Міністрів про порядок розпорядження майном, - процедурний документ, який зараз у міністерствах на узгодженні. Після цього, сподіваюся, ця широкомасштабна програма буде запущена і буде успішною", - резюмував Є.Кравцов.
Крім того, під час презентації між представниками бізнесу і влади виникла дискусія щодо дефіциту вантажного парку. При цьому представники бізнесу фіксували профіцит вагонів через зменшення обсягу перевезень.
Міністр інфраструктури Андрій Пивоварський зі свого боку наголосив на великій різниці в кількості вантажного парку "на папері" і в його кількості в робочому стані. "Вже зараз можна списати третину вантажного парку, оскільки це вагони, які стоять під огорожею", - додав міністр.
Дискусію спричинило питання інвестицій до рухомого складу з боку бізнесу. Тому всі сторони погодилися з необхідністю ліквідації постанови Кабінету Міністрів №209, що не дає можливості рівного доступу до вагонного парку і нівелює інтерес до інвестицій у вагони з боку бізнесу.