Ляшко вимагає від НАБУ та СБУ розслідувати "корупційну аферу" Порошенка при закупівлі автомобілів для армії Богдан-МАЗ замість КрАЗ

Народний депутат України, лідер "Радикальної партії", що перейшла в опозицію, Олег Ляшко вимагає від Національного антикорупційного бюро і Служби безпеки України розпочати розслідування зловживань президента України Петра Порошенка та його найближчого оточення" при закупівлі для Збройних сил автомобілів МАЗ, зібраних "належить президенту" заводом корпорації "Богдан", замість вітчизняних автомобілів КрАЗ.
"Готовий автомобіль КрАЗ - це зарплата українським металургам, шахтарям, перевізникам, бюджетникам, військовим пенсіонерам. Тоді як, закуповуючи білоруську техніку, ми не лише частково фінансуємо економіку цієї країни, але й економіку Російської Федерації, яка сьогодні веде війну проти України. Адже МАЗ переважно складається з російських комплектувальних і матеріалів, тому що в Білорусі відсутнє виробництво радіаторів, кольорових металів, плоского прокату і багато іншого, що закуповується у РФ", - написав О. Ляшко на своїй сторінці у Facebook.
Він зазначає, що на поточний рік "АвтоКрАЗ" отримав замовлення від силових структур не більше ніж на 50 автомобілів, тоді як у 2014 році Нацгвардії, ЗС України, Держприкордонслужбі поставлено понад 600 од. різної техніки, в 2015 році - понад 700 од., тобто "АВтоКрАЗ" був найбільшим підрядником держоборонзамовлення, оскільки потреба лише ЗС України, за оцінками Генштабу, становить понад 9 тис. колісних транспортних засобів.
О. Ляшко додає, що "АвтоКрАЗу" постачають свою продукцію і послуги понад 200 підприємств, зокрема "Дніпроспецсталь", "Запоріжсталь", "Азовсталь", Черкаський завод "Аврора", Одеський завод "Колор Юкрейн", Артемівський завод "АЗОКМ", шинний завод "Росава", "Електроважмаш", "Турбогаз", "Кредмаш" та багато інших.
"З урахуванням цього, можна з упевненістю говорити, що КрАЗ забезпечує роботою близько 100 тис. українців, сплачуючи на рік до 100 млн грн податків", - констатує лідер "Радикальної партії".
"Але, незважаючи на це, наприкінці 2015 року в режимі суворої секретності Держоборонзамовлення уклав договір купівлі 120 автомобілів марки МАЗ із терміном постачання в лютому 2016 року. Дивне, на перший погляд, рішення відмовитися від українських КрАЗів на користь білоруських МАЗів пояснюється насправді дуже просто: останні збираються на заводі "Богдан" у Черкасах, який належить президенту Порошенку. Колишній директор "Богдана" Свинарчук-Гладковський Порошенко призначив першим заступником секретаря РНБО, він відповідає за військово-промисловий комплекс. Тобто, як бачимо, сам у себе купує техніку за бюджетний рахунок", - пише О. Ляшко.
При цьому він стверджує, що придбані для армії "Богдан-МАЗи" за аналогічних з КрАЗом технічних параметрах дорожче в середньому на 10-25% і мають гарантійний термін один рік проти п'яти років у КрАЗу.
Крім цього, наголошує політик, через невиконання "Богданом" замовлення в обумовлені терміни він був продовжений до кінця квітня 2016 року без пред'явлення штрафних санкцій.
"Сума закупівлі за бюджетні гроші на "Богдані" автомобілів МАЗ становила понад 150 млн грн, а це майже 20 млн грн несплачених до бюджету коштів, з урахуванням кількості машин, які КрАЗ не продав через закупівлі білоруської техніки. Стільки ж з цієї причини не отримав трудовий колектив підприємства", - інформує О. Ляшко.
"Коли мені стало відомо про цю корупційну історію, я запитав у президента Порошенка: чому для нашої армії почали закуповувати російсько-білоруські МАЗи замість українських КрАЗів? Порошенко відповів мені, що від наших автомобілів вирішили відмовитися, тому що вони начебто не пройшли випробування і не тримають вибухову хвилю. Більш оригінального виправдання президентом власного бізнесу я не чув. Автомобілі КрАЗ поставляються десятки років для армій понад 80 країн світу - від Таїланду до Венесуели. І скрізь у світі наше авто "вибухову хвилю" тримає. І тільки в рідній Україні КрАЗ не витримав вибухову хвилю владної корупції і прагнення президента Порошенка збагатитися навіть ціною ганебної співробітництва з країною-агресором", - пише О. Ляшко.
"Вимагаю від НАБУ і СБУ негайно почати розслідування цієї гучної афери", - підсумував він.
Як повідомлялося, в січні-березні поточного року "АвтоКрАЗ" випустив 140 автомобілів, з яких 63% - замовлення за зовнішньоекономічними контрактами, тоді як за той самий період 2015 року – 265 од., з яких 73% становила частка українських замовлень.
Корпорація "Богдан" збирає вантажівки подвійного призначення МАЗ під брендом "Богдан" на своєму заводі легкових автомобілів у Черкасах, який наразі простоює. При цьому в корпорації наголошували, що автомобілі збираються за повного складального циклу (складання шасі, зварювання, фарбування, установка вантажної платформи) з українських і білоруських комплектувальних.
П. Порошенко неодноразово заявляв, що ще кілька років тому вийшов з бізнесу корпорації "Богдан", обмінявши частку в ній зі своїм партнером О. Свинарчуком (Гладковським) на частку в корпорації "Рошен".