"Укравтодор" заявляє про низку проблем у реалізації спільних з МФО проектів
Державне агентство автомобільних доріг України ("Укравтодор") та міжнародні фінансові організації (МФО) стикаються з низкою проблем у реалізації спільних проектів, зокрема зі значним недофінансуванням дорожньої галузі.
Як повідомила прес-служба "Укравтодору", в умовах хронічного недофінансування проектно-кошторисна документація розробляється і приймається урядом за п'ять-вісім років до реального підписання контракту та реалізації проекту. "Це призводить до того, що дороги руйнуються, гривня дешевшає, а ремонт або будівництво значно дорожчає порівняно з раніше зробленими оцінками фахівців", - зазначає відомство.
За словами керівника "Укравтодору" Євгена Бараха, на сьогоднішній день ані держава, ані дорожня галузь не можуть дозволити собі проводити роботи за новою вартістю. Проблема полягає в тому, що МФО вимагають виконувати проекти згідно з раніше затвердженим кошторисом, тоді як вартість ряду робіт значно зросла в ціні, тоді як потреба в них, за новими оцінками фахівців, відпадає.
На думку Є. Бараха, якщо б "Укравтодор" мав Дорожній фонд з щорічним 100-відсотковим наповненням у 100 млрд грн, питання збільшення вартості робіт не виникали б. "Загалом ж давайте враховувати економічну ситуацію в Україні, щоб потім не пояснювати громадськості, навіщо на Обухівській трасі ми зробили автобан, а для траси Кіровоград - Миколаїв не вистачає бюджетного фінансування навіть на ямковий ремонт", - сказав Є. Барах.
Він також вказав на необхідність розробки проектів будівництва сучасних автобанів в обхід населених пунктів, що надасть можливість уникнути необхідності будівництва великої кількості дорогих розв'язок і штучних споруд для забезпечення безпеки населення.