СБУ зацікавилася тендерами на днопоглиблення українських морських шляхів

Керівництво Служби безпеки України акцентувало увагу на відсутності належного контролю з боку держави за використанням коштів, що виділяються на фінансування днопоглиблювальних робіт на морських шляхах України, та спрямувало листа до Міністерства інфраструктури, після чого відбулася міжвідомча нарада щодо зазначеного питання.
"Проблема виникає в тому, що в конкурсних торгах з визначення виконавця днопоглиблювальних робіт державним коштом протягом 2015-2016 років перемогу здобували компанії, які не спеціалізуються у сфері днопоглиблення. Роботи виконувалися субпідрядними організаціями, зокрема й іноземними. Ситуація є неприпустимою і потребує негайного вирішення для недопущення в майбутньому неефективного використання державних коштів", - цитується в повідомленні Міністерства інфраструктури заступник міністра Юрій Лавренюк.
Він також повідомив про те, що СБУ виявила факти неефективного використання бюджетних коштів ДП "Адміністрація морських портів", що оплачувало днопоглиблювальні роботи в 2-4 рази більше, ніж витрати фактичних виконавців – судноплавних компаній.
Нехтуючи вимоги чинного законодавства, підрядники залучали офшорний флот, співпрацюючи з ДП "Адміністрація морських портів України", не сплачували податок на прибуток іноземних юридичних осіб. Такі неправомірні дії спричинили недоотримання доходів, які мали би надійти до державного бюджету від податку на прибуток іноземних юридичних осіб у сумі понад 50 млн грн.
Крім того, співробітники СБУ виявили факти неправомірного укладання договорів про днопоглиблення, яке здійснювалося за кошти державного бюджету (акваторія Бердянського порту), і факти неефективного використання державних коштів, які були інвестовані в днопоглиблювальні роботи (акваторія порту "Південний").
Під час наради було ухвалено рішення доручити Департаменту реформування та функціонування морського та річкового транспорту Міністерства інфраструктури вивчити проблематику питання проведення днопоглиблювальних робіт і розробити пропозиції щодо внесення змін у нормативно-правові акти, які регулюють цільове використання портових зборів.
" Міністерство інфраструктури України докладе максимальних зусиль для усунення умов розтрати та привласнення державних коштів зацікавленими особами. Особи, залучені до корупційних схем у проведенні днопоглиблювальних робіт, мають відповідати перед законом. Ми не допустимо "підриву" іміджу України як морської держави на міжнародному рівні", - підкреслив Ю. Лавренюк.