"Укрзалізниця" щорічно дотує металургійну та вугільну галузі мінімум на 40-50 млрд грн

ПАТ "Укрзалізниця", за його підрахунками, щорічно дотує металургійну і вугільну галузі України мінімум на 40-50 млрд грн, повідомив міністр інфраструктури України Володимир Омелян.
Він зазначив, що це не означає обов'язкової термінової необхідності підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення.
"Ніхто в "Укрзалізниці" не може пояснити структуру тарифу : як він розраховується, як вантажний, так і пасажирський. Говорять, вантажні перевезення дотують пасажирські на мільярд і більше - обгрунтувати цю цифру ніхто не може", - сказав він в ефірі телеканалу 3S.TV.
За словами міністра, до роботи готується група фахівців спільно з іноземними представниками, яка проведе калькуляцію складових тарифу, зможе вирахувати собівартість перевезень на тій або іншій дистанції.
"Інша проблема - автоматична відповідь "Укрзалізниці" на негативний cash flow - підвищення тарифу. Цього року з підняттям тарифу на 15% я мав важку розмову з бізнесом і ми досягли консенсусу, що це останнє підняття, спочатку ми наводимо лад в "Укрзалізниці", виводимо її на ефективність, і тільки потім обговорюємо питання тарифів", - заявив В. Омелян.
Він повідомив, що на сьогодні знову є бажання з боку "Укрзалізниці" підвищити тариф на вантажоперевезення.
"Я не вважаю що це правильно, хоча, може, це необхідно. З іншого боку, коли я дивлюся на український бізнес, мені прикро, як окремі великі експортери, декларуючи мільярдну мегазбитковість своїх українських підприємств, на той самий асортимент декларують EUR200-400 млн прибутку за той самий обсяг вантажу. За підрахунками "Укрзалізниці", ми щорічно дотуємо металургійну і вугільну галузі мінімум на 40-50 млрд грн за рахунок дешевих перевезень, але з іншого боку, некоректно порівнювати європейські та українські тарифи, питання потрібно вирішувати комплексно", - резюмував міністр.