Інтерфакс-Україна
16:59 07.02.2017

Автоімпортери почали ввозити в Україну електромобілі, але наразі не вважають їх продаж комерційним проектом

4 хв читати
Автоімпортери почали ввозити в Україну електромобілі, але наразі не вважають їх продаж комерційним проектом

Офіційні автоімпортери почали ввозити в Україну електромобілі, проте на цьому етапі розглядають початок їх продажу не як комерційний проект, а як просування товару, до якого треба підготувати і покупця, і необхідну інфраструктуру

"Ми почали завозити електромобілі офіційно наприкінці минулого року. Звичайно, великого попиту на них наразі немає, але є надія, що найближчим часом настане переломний момент, коли вартість автомобіля та ціна електроенергії прийдуть "в одну точку", після чого й настане бум їх продажу", - повідомив директор компанії "АВТ Баварія" (автомобілі BMW) Олександр Тимофєєв під час дискусії про розвиток авторинку України у рамках церемонії "Автомобіль року 2017" у понеділок увечері.

За його словами, з урахуванням нинішнього стану ринку та необхідністю отримання прибутку це наразі некомерційний проект, але просування електромобілів на ринок потребує чимало часу і витрат.

"Споживачу необхідно пояснити переваги цих авто, зокрема, що їх власнику рідше доведеться в майбутньому заїжджати на сервіс. Наприклад, в електромобілі немає мастила, а є рекуперація, яка збільшує життя гальмівних колодок удвічі-тричі за правильної експлуатації. З іншого боку, нам необхідно написати листи до пожежних служб, тому що у разі ДТП це зовсім інша система боротьби з пожежею - немає бензину, але є електрика, висока напруга", - пояснив О.Тимофєєв.

Голова правління компанії "Рено Україна" Яна Міненко повідомила, що компанія почала займатися цією темою в 2015 році, побачивши інтерес українців до цих автомобілів.

"Від початку це не комерційний проект - на ринку в 50-60 тис. од. скільки можна продати таких авто? Але на сьогодні дуже мало офіційних представників цікавляться цією темою - на засіданні робочої групи в Мінінфраструктури наприкінці 2016 року переважно були неофіційні представники, які ввозять авто із США та ЄС. Водночас офіційна мережа сьогодні дуже широка, і якщо вона не буде задіяна в просуванні, говорити про сервіс і підтримку електромобілів в Україні немає сенсу", - вважає вона.

Я.Міненко також додала, що електромобілі - це абсолютно інший продукт, і інфраструктура, і з урахуванням залучення виробників зарядних станцій, продавців електроенергії, проект потребує продуманої взаємодії учасників.

"Нині електромобілі значно дорожчі за автомобілі з ДВЗ (двигунами внутрішнього згоряння - ІФ), тому підтримую ініціативу міністерства щодо реалізації комплексної програми їх просування в Україні", - зазначила Я.Міненко.

Комерційний директор компанії "Хюндай Мотор Україна" Геннадій Четверухін також повідомив, що після роздумів компанія вирішила зайнятися цією темою з огляду на зростання ринку в Україні.

"Електромобілі - це дорого, але цікаво. Зараз ми виводимо на ринок нову модель (продаж наразі не розпочато) в трьох варіантах: гібрид, електромобіль і трохи пізніше - плагін. Гібрид майже на підході, але суперпопиту немає, а ось електромобіль викликає інтерес навіть з урахуванням ціни, передусім у бізнесу", - повідомив Г.Четверухін.

Він також підтримав думку про необхідність насамперед створити інфраструктуру, тим паче, що потрібні значні інвестиції в створення та обладнання сервісних станцій.

"Поки що не будуємо планів, проект пробний, але на цей рік є невеликий, але реальний план продажу", - уточнив Г.Четверухін.

Водночас він висловив думку, що під час реалізації програм розвитку ринку електромобілів в Україні напевно доведеться зіткнутися з внутрішніми українськими проблемами.

"Коли ціни диктує ринок, підозрюю, що коли кількість електромобілів зросте, зарядні станції стануть не безкоштовними (як зараз). Адже як тільки є попит, одразу зростає ціна на електроенергію. Я вже не кажу про інвестиції, тому що на вимогу виробника ми маємо зараз розглянути питання обладнання однієї сервісної станції та підвести електрику, а це величезні гроші. Але коли починаєш говорити з "Київенерго", розумієш, що основні проблеми у нас будуть внутрішні, а всі знають, наскільки складно боротися з такими проблемами", - резюмував комерційний директор.

За даними Мініфраструктури, станом на листопад 2016 року в Україні налічувалося 1,63 тис. електромобілів. Їх щорічний приріст становить 13,2%, частка в продажу - 0,7%.

Міністерство пропонує з метою розвитку ринку електромобілів в Україні до 1 січня 2021 року звільнити ввезення електромобілів від сплати ПДВ, що знизить вартість електрокара на 16,8%; звільнити від сплати реєстраційного збору в ПФ під час першої реєстрації до 1 січня 2021 року (ще мінус 4,8% вартості) і до тієї ж дати - звільнити від сплати акцизу, що знизить вартість авто на EUR109.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Bloomberg опублікував жовтневі розмови Віткоффа, Ушакова та Дмітрієва про підготовку мирного плану

Кількість поранених унаслідок атаки росіян на Запоріжжя зросла до семи — ОВА

Україна та Британія обговорили посилення оборонної співпраці та розгортання сил стримування Коаліцією охочих — ОП

Ворог атакував Запоріжжя безпілотниками: пошкоджено щонайменше сім багатоповерхівок, поранено четверо людей — ОВА

Міністр Сухопутних військ США Дрісколл цього тижня відвідає Київ — Єрмак

У переговорах США та України щодо мирного плану залишаються невирішеними три ключові незгоди - ЗМІ

Шмигаль обговорив із заступницею Генсека НАТО підтримку України та наслідки атаки на Київ

Єрмак: З ТОТ повернули ще трьох українських дітей у межах ініціативи Bring Kids Back UA

На Дніпропетровщині російські війська атакували рятувальників FPV-дроном під час ліквідації наслідків обстрілу — ДСНС

Зеленський: Працювали з українською переговорною командою щодо тексту в документі, який напрацьований зі США в Женеві

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА