"1+1 медіа" прогнозує зростання ринку платного ТБ у 3 рази до 2021 року в разі консолідації позиції медіагруп

Медіагрупа "1+1 медіа" прогнозує зростання ринку платного телебачення в Україні до 2021 року включно в три рази порівняно з 2017 роком - до 9,3 млрд грн.
Такий прогноз озвучив виконавчий директор групи та директор із розвитку PayTV напряму Ярослав Пахольчук журналістам у Києві у вівторок, зазначивши, що такий сумарний ефект очікується від збільшення ринку відрахувань абонентів за платне телебачення внаслідок впровадження індустріальних ініціатив медіагруп і саморегуляції операторського ринку в ціноутворенні.
Згідно з даними, презентованим "1+1 медіа", в 2017 році доходи операторів від ТБ-трансляцій становили 3,111 млрд грн за 4,7 млн платних домогосподарств (середній ARPU 55 грн) на ринку України. З цієї суми 560 млн грн становили відрахування на контент (18% від загальної суми), з яких 380 млн грн - міжнародним телеканалам, 123 млн грн - медіагрупам і 57 млн грн - іншим виробникам контенту. При цьому в 2017 році частка телеперегляду українських медіагруп становила 80% ефіру, тоді як частка медіагруп у відрахуваннях – загалом 22% (близько 4% доходу провайдерів).
Планується, що за підсумками 2021 року доходи операторів від ТБ-трансляцій на ринку України можуть становити 9,254 млрд грн за 7,3 млн платних домогосподарств (середній ARPU 102 грн).
Із цієї суми 2,43 млрд грн можуть становити відрахування на контент, з яких 1,587 млрд грн - відрахування українським медіагрупам, 650 млн грн - міжнародним телеканалам і 120 млн грн - іншим виробникам контенту.
Передбачається, що обсяг операторських зборів збільшиться в три рази порівняно з 2017 роком, відрахування за контент - більше ніж 25%, а платна абонентська база перевищить 7 млн домогосподарств.
"Наша мета на цих 9 млрд грн збільшити кількість відрахувань за контент із 18% в Україні сьогодні до середньосвітових показників у 25%. Цифри великі, але на наш погляд - цілком досяжні", - заявив Я.Пахольчук.
Він також наголосив, що всі цифри, презентовані медіа-групою, не спираються на будь-які галузеві дослідження і є виключно думкою керівництва медіагрупи.
За словами Я.Пахольчука, за підсумками 2018 року медіагрупа очікує збільшення кількості платних домогосподарств на ТВ-ринку України до 5,1 млн, зростання доходів операторів до 4,211млрд грн, збільшення відрахувань за контент до 750 млн грн (зокрема 400 млн грн міжнародним телеканалам, 230 млн грн медіагрупам і 120 млн грн іншим виробникам контенту).
Він також зазначив, що основні великі провайдери України загалом згодні з необхідністю розвитку ринку та збільшення ARPU.
Як повідомлялося, в травні 2018 року гендиректор "Студії "1+1" і частина її співробітників безпосередньо отримали 7,5% у ТРК.
Медіахолдинг "1+1 медіа" контролює телеканали "1+1", "2+2", ТЕТ, "Плюсплюс", "Бігуді" й "Уніан-ТВ", "1+1International", інформагентство "УНІАН", а також групу інтернет-сайтів, має власний виробничий департамент, VOD-платформу 1+1 video та школу Media&Production.