Coca-Cola купує Costa Coffee
Coca-Cola у п'ятницю оголосила про купівлю кавового бренда Costa у британської групи компаній Whitbread Plc за 3,9 млрд фунтів стерлінгів ($5,1 млрд).
Як зазначено в повідомленні Coca-Cola, угода забезпечить їй "сильну кавову платформу" в понад 30 країнах Європи, Азії, Близького Сходу та Африки, а також можливості подальшого нарощування присутності.
Coca-Cola отримає майже 4 тис. кав'ярень Costa і підприємства з обсмажування і дистрибуції кавових зерен.
Як очікується, угоду буде завершено в першій половині 2019 року, тому Coca-Cola не змінювала прогноз фінпоказників на поточний рік.
Мережа Costa Coffee з'явилася у Великій Британії в 1971 році й на сьогодні є найбільшою в країні. Її частка на британському ринку становить 39%, свідчать дані аналітичної компанії Allegra. Для порівняння: частка Starbucks дорівнює 25%, Caffe Nero - 11%.
У 1995 році Whitbread придбала її за 19 млн фунтів, тоді мережа налічувала лише 39 кав'ярень у Великій Британії. У квітні цього року Whitbread виділила Costa Coffee в самостійну компанію під тиском з боку міноритарних акціонерів-активістів.
У 2018 фінроці, що завершився 1 березня, Costa зафіксувала виручку на рівні 1,3 млрд фунтів, EBITDA - 238 млн фунтів.
Whitbread в окремому прес-релізі повідомила, що має намір розподілити значну частину чистого прибутку від угоди між акціонерами.