17:55 15.04.2019

"Прямий" і "5 канал" - лідери за порушенням виборчого законодавства в ефірі

4 хв читати
"Прямий" і "5 канал" - лідери за порушенням виборчого законодавства в ефірі

Робоча група з нагляду за дотриманням ЗМІ виборчого законодавства Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення розглянула результати моніторингу Національної ради, проведеного в березні: телеканал "Прямий" 12 разів порушив правила оприлюднення результатів соцопитувань, а також разом із "5 каналом" вийшов у лідери за кількістю порушень, пов'язаних із нерівномірним наданням ефірного часу, повідомляється на сайті Нацради.

За її даними, телеканали, зокрема, порушували виборче законодавство, транслюючи неповну інформацію про соцопитування, замовні матеріали під виглядом інформаційних, а також нерівномірно надаючи ефірний час для кандидатів.

Порушення, пов'язані з оприлюдненням результатів опитування громадської думки, були помічені в ефірі таких телеканалів: "Прямий" - 12 випадків, ZIK - п'ять разів, "4 канал", NewsOne і "UA: Перший DIGITAL" - двічі, "Максі-ТВ" і "1+1" - один раз.

У Нацраді також зазначили, що телеканал ZIK виправив помилки й наразі є єдиним телемовцем, який зазначає, як цього вимагає закон, що інтерактивні опитування в студії не є репрезентативними.

Розміщення агітаційних матеріалів у випусках новин та інформаційних передачах зафіксовано в ефірі телеканалів "Інтер", "Україна", ICTV, "5 канал", "Прямий" і "ОБОЗ tv".

Коментуючи ці дані моніторингу, голова правління, координатор політичних програм "Опори" Ольга Айвазовська наголосила на наявності проблеми прозорості угод щодо виплат із виборчих фондів кандидатів - на її думку, це загальне питання прозорості фінансування виборчих кампаній має бути вирішено на законодавчому рівні.

Також моніторинг Нацради зафіксував наявність очевидної підтримки деякими ЗМІ окремих кандидатів і незбалансованість при висвітленні коментарів усіх кандидатів на посаду президента України щодо подій, пов'язаних із виборами. Згідно з даними Нацради, на "Інтері" передачі про Ю.Бойка зафіксовано загальним хронометражем більше однієї години; на телеканалі "Україна" 44 хв. були присвячені О.Вілкулу та 41 хв. - О.Ляшку.

На "5 каналі" з 13 по 19 березня було зафіксовано матеріали з виключно позитивною оцінкою діяльності П.Порошенка, при цьому загалом на каналі розподіл ефірного часу для висвітлення діяльності кандидатів був непропорційним.

"Наприклад, загальний обсяг ефірного часу для висвітлення діяльності П.Порошенка становив 18 годин 21 хвилину в передачах протягом тижня, проте для інших кандидатів такий обсяг був такий: Р.Безсмертний - одна година, Ю.Тимошенко - 39 хвилин, В.Зеленський - 20 хвилин, А.Гриценко - 8 хвилин. Не було зафіксовано жодного критичного матеріалу або інформації про нинішнього президента П.Порошенка", - зазначили в Нацраді.

Так само непропорційно було розподілено ефірний час для висвітлення діяльності кандидатів на телеканалі "Прямий": 11 годин 5 хв. у передачах протягом тижня для П.Порошенка, 8 годин 16 хв. для Ю.Тимошенко, 6 годин 44 хв. для В.Зеленського, 1 годину 17 хв. для Юрія Тимошенка, 43 хв. для Ю.Литвиненка, 40 хв. для А.Гриценка, 38 хв. для С.Капліна і 18 хв. для В.Кривенка.

Також на цьому телеканалі зафіксовано трансляцію матеріалів, які мають ознаки замовних ("джинси") з позитивним висвітленням передвиборчої активності кандидата С.Капліна в передачі новин "Репортер" і публічну підтримку П.Порошенка, озвучену під час трансляції передачі "Ехо України".

Телеканал NewsOne, за даними Нацради, визначив загальний обсяг ефірного часу для висвітлення передвиборчої активності Ю.Бойка в 2 годині 15 хв. протягом тижня, для П.Порошенка - 3 години 23 хв. При цьому інформація про передвиборчу активність інших кандидатів Ю.Тимошенко, А.Гриценка та В.Зеленського подавалася в мінімальних обсягах (до 15 хвилин на тиждень) і виключно в негативному контексті. Також в окремих передачах учасниками були кандидат О.Богомолець, І.Кива, Р.Кошулинський, О.Ляшко.

Щодо зафіксованих ознак порушень законодавства України Національна рада звернеться до телеканалів, щоб вони пояснили недотримання вимог законодавства і свою упереджену та незбалансовану позицію під час висвітлення виборчої кампанії президента України.

Регулятор нагадає про необхідність привести свою діяльність у відповідність до вимог виборчого законодавства, а також поінформує про виявлені ознаки порушень Центральну виборчу комісію.

Водночас у Нацраді наголошують, що телеканали не бачать порушень чинного законодавства у своїй діяльності.

Як повідомлялося, раніше Нацрада знайшла порушення виборчого законодавства в ефірі деяких телеканалів, таких як "Україна", "Інтер", "1+1" і ICTV.

Раніше Нацрада створила робочу групу для здійснення нагляду за дотриманням телерадіоорганізаціями виборчого законодавства під час виборчої кампанії президента України у 2019 році, засідання якої проводяться за участю представників ЦВК.

Загрузка...

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

Завантаження...
РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Черговий саміт НАТО відбудеться в Лондоні 3-4 грудня

Репутація нового начальника Генштабу ЗС України Хомчака вселяє надію на відмову України від радянського типу будівництва армії - директор ЦДАКР

З'їзд БПП "Солідарність" відбудеться 31 травня

Prada відмовляється від використання натурального хутра

Штат Вашингтон дозволив перетворювати людські останки на компост

Портнова допитали в Генпрокуратурі як свідка у справах Майдану

Зеркаль залишається заступником міністра закордонних справ з питань європейської інтеграції та сподівається продовжити роботу, яку любить

Бойовики в середу двічі відкривали вогонь по українських позиціях у зоні ООС, один військовий дістав поранень - штаб

Курс України на НАТО записаний у Конституції, і його підтримує більшість населення України - заступник глави АП Пристайко

Судді Окружного адмінсуду Києва знову не з’явилися на кваліфікаційне оцінювання у ВККС

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
Завантаження...
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА