Навколо танкера Delfi в Одеській затоці встановлять бони підвищеної плавучості для запобігання забрудненню води

Навколо танкера Delfi, що зазнав аварії в Одеській затоці, встановлять бони підвищеної плавучості для поглинання забруднювальних воду речовин, повідомила Адміністрація морських портів України (АМПУ) на сайті.
Наразі ведеться підготовка до установки навколо танкера спеціалізованої огорожі з бонів підвищеної плавучості.
"Незважаючи на те, що, за словами членів екіпажу, Delfi не мав на борту вантажу палива, слід запобігти можливому розповсюдженню додаткових витоків нафтопродуктів із танкера в разі розгерметизації будь-яких систем або ємностей або якщо аварійне судно зазнає додаткових пошкоджень", - зазначили в АМПУ.
Загалом між пірсами з обох сторін судна буде встановлено майже 300 м бонів підвищеної плавучості.
"Фахівці підрозділу екологічної безпеки АМПУ постійно моніторять ситуацію в акваторії та на березі поблизу аварійного танкера. Наразі на бонах є плями від нафтопродуктів із танкера, отже, вони виконують свою функцію. Кожен метр встановленого огородження може поглинути до 25 л нафтопродуктів", - наголошується в повідомленні.
Для більш ефективного поглинання забруднювальних речовин в неділю, 24 листопада, після зменшення сили хвиль бони перемістили ближче до лінії прибою.
Як повідомлялося, в Одеській затоці зазнав аварії танкер Delfi під прапором Молдови, який зірвало з якоря.
Як пояснила Адміністрація морських портів України, спочатку зазначене судно перебувало в нейтральних водах і не подавало заявок на вхід до Одеського чи Південного морських портів. Але згодом воно подало сигнал про те, що зазнає лиха без палива, з непрацюючим двигуном. У зв'язку з цим рятувально-координаційний центр "Одеса" прийняв сигнал та почав вживати заходів, спрямованих на ліквідацію аварійної ситуації. Із судновласником було узгоджено буксирування танкера для постановки до вільного причалу в порту "Очаків".
У ніч на 22 листопада Delfi вдалося закріпитися якорем на відстані близько однієї милі від берега в районі пляжу "Дельфін". Проте, за даними АМПУ, о 5:00 повільний дрейф відновився.
Увечері 22 листопада рятувальникам вдалося евакуювати з судна трьох членів екіпажу. Їх госпіталізували, лікарі повідомили про перевтому та переохолодження.
23 листопада в.о. голови Державної екологічної інспекції України Єгор Фірсов повідомив, що фахівці встановили перевищення вмісту нафтопродуктів в епіцентрі події у 157 разів.