Інтерфакс-Україна
12:48 03.12.2019

Кожний четвертий старшокласник в Україні має низький рівень читацької, математичної та природничо-наукової грамотності - дослідження PISA

4 хв читати
Кожний четвертий старшокласник в Україні має низький рівень читацької, математичної та природничо-наукової грамотності - дослідження PISA

Кожен четвертий 15-річний учень в Україні має низький рівень читацької, математичної та природничо-наукової грамотності, свідчать результати дослідження Програми міжнародної оцінки учнів (PISA).

Зазначається, що в країнах Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) низький рівень читацької, математичної та природничо-наукової грамотності має кожен п'ятий учень. "Наші результати не такі вже й погані, як хтось міг очікувати", - сказала міністр освіти і науки України Ганна Новосад на презентації перших результатів міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018 у вівторок у Києві.

Водночас, за словами міністра, результати українських учнів нижчі за середні в країнах ОЕСР у всіх трьох досліджуваних галузях: читання, математика та природничі дисципліни. Середнє значення для країн ОЕСР з читання становить 488,89 бала, математики - 492,03 і природничих дисциплін - 490,78. Різниця успішності учнів порівняно з середніми значеннями в країнах ОЕСР з читання становить 23 бали, математики - 39, а з природничих дисциплін - 22. За даними ОЕСР, 30 балів відповідають одному року навчання в закладі загальної середньої освіти.

Отже, для України найбільш проблемною з дисциплін є математика.

Зазначається, що в Україні значний відсоток учнів із рівнем читацької, математичної та природничо-наукової грамотності нижчий за базовий, і незначний відсоток тих, хто досяг високого рівня грамотності, принаймні, в одній із дисциплін.

За даними дослідження, лише 74,1% 15-річних підлітків в Україні досягли базового рівня сформованості читацької грамотності, 64% - математичної грамотності, 73,6% - природничо-наукової грамотності.

При цьому 46,4% 15-річних учнів України продемонстрували високий рівень читацької грамотності, 37,9% - грамотності з математики та 43,6% - грамотності з природничих дисциплін.

Також наголошується, що істотна різниця в досягненнях існує залежно від типу місцевості.

У великих містах середній бал становить 499,4, що відрізняється від середнього бала учнів, котрі проживають у міських поселеннях, - 479,9 і суттєво відрізняється від середнього бала учнів, які проживають у селах, хуторах і сільській місцевості - 420,6. Отже, в часовому обчисленні різниця між досягненнями учнів у містах і селах становить більше ніж 2,5 року навчання.

Крім того, дослідження засвідчило, що хлопчики читають набагато менше, ніж дівчатка. Середня успішність у читанні серед юнаків нижча (450,1 бала), ніж серед дівчат (483,6 бала). В Україні розрив (33,5 бала - більше ніж один рік навчання) більший, ніж у середньому в країнах ОЕСР (30,1 бала).

Згідно зі звітом, в Україні учні почуваються більш задоволеними життям, ніж їхні однолітки в країнах ОЕСР.

За словами Новосад, результати PISA вказали на дві проблеми: низький рівень грамотності з математики та глибока нерівність у доступі до якісної освіти залежно від місця проживання і соціально-економічного статусу.

За словами міністра, ключовими завданнями для відомства є продовження зміни системи освіти, спираючись на результати дослідження PISA, системний підхід до підвищення якості підготовки та професійного росту вчителів, збільшення частки успішних учнів і зменшення соціально-економічної нерівності між успішними та неуспішними учнями.

"Цей звіт не оцінює ту "Нову українську школу" на початковому рівні. Це оцінка нашої старої і все ще діючої на деяких рівнях системи освіти", - зазначила Новосад.

Україна вперше приєдналася до Програми міжнародного оцінювання учнів (PISA) в 2016 році. Програма має на меті порівняти освітні системи близько 80 країн світу через вимірювання компетенцій учнів із читання, математики та природничих дисциплін, прямо не пов'язаних з оволодінням шкільними програмами. Крім того, велика увага в дослідженні PISA приділяється вивченню чинників, що впливають на успішне навчання учнів.

Дослідження PISA проводиться кожні три роки шляхом тестування навичок і знань 15-річних учнів. PISA не перевіряє рівень навчальних досягнень учнів, натомість оцінює, наскільки учень зможе використовувати знання і вміння, отримані в школі, в разі можливих життєвих труднощів.

Крім оцінки предметних компетенцій, метою PISA також є визначення факторів, що впливають на рівень навчальних досягнень учнів у світі.

В Україні відповідальність за організацію і проведення дослідження PISA покладено на Український центр оцінювання якості освіти. Національним координатором проекту є Тетяна Вакуленко, заступник директора Українського центру.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

УЗГОДИЛИ РАМКИ ДОМОВЛЕНОСТЕЙ У СФЕРІ БЕЗПЕКИ ТА РОЗГЛЯНУЛИ "ПРОГРАМУ МАЙБУТНЬОГО РОЗВИТКУ" – УМЄРОВ ПРО 6-ТУ ЗУСТРІЧ З ДЕЛЕГАЦІЄЮ США

СПРАВЖНІЙ ПОСТУП У ДОСЯГНЕНІ МИРНИХ ДОМОВЛЕНОСТЕЙ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД РОСІЇ – УМЄРОВ ПРО ПІДСУМКИ 6-Ї ЗУСТРІЧІ З ДЕЛЕГАЦІЄЮ США

УКРАЇНСЬКО-АМЕРИКАНСЬКІ ПЕРЕГОВОРИ ПРОДОВЖАТЬСЯ У СУБОТУ – СЕКРЕТАР РНБО УМЄРОВ

Італія інвестує понад 42 млн євро на реставрацію пам’яток і модернізацію інфраструктури Одещини - Кулеба

Оголошено конкурс на посаду гендиректора "Укргідроенерго"

Швеція припиняє допомогу п’ятьом країнам, щоб збільшити підтримку України

Угорщина відмовилася від облігацій на підтримку України, ускладнивши фінансування з боку ЄС

Паліса: кожна бригада на лінії зіткнення щомісяця отримуватиме визначену кількість мобілізованих

Зеленський анонсував новий порядок розподілу особового складу між бойовими бригадами

Зеленський вивів Єрмака зі складу РНБО та Ставки Верховного головнокомандувача

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА