Два оператори платних доріг вимагають від Німеччини 560 млн євро

Після відстрочки на невизначений час упровадження платного проїзду для легкових автомобілів у Німеччині дві компанії-оператори, які мали збирати цю плату, вимагають від уряду Німеччини 560 млн євро, повідомляє Deutsche Welle.
Уряд ФРН уклав з австрійською Kapsch і німецькою CTS Eventim угоди на збір плати за проїзд легкових автомобілів автобанами у 2018 році, проте цього року Європейський суд визнав "дорожній збір" незаконним, після чого контракт було розірвано.
У заяві Kapsch і CTS Eventim зазначено, що їхнє спільне підприємство Autoticket має право вимагати компенсацію за втрачений прибуток за час дії контракту, укладеного на 12 років, якщо його було розірвано з ініціативи уряду ФРН. Крім того, контракт передбачає компенсацію "витрат на припинення діяльності", яка також містить вимоги про відшкодування збитків від субпідрядників.
Міністр транспорту Німеччини Андреас Шоєр раніше заявляв, що з точки зору Берліна компанія-оператор не має права на компенсацію, оскільки основні положення договору було порушено. Причинами для припинення співпраці названо також недоліки в роботі підрядників і їхні дії після розірвання договору.
Спір може завершитися арбітражним розглядом, який триватиме кілька років.
Опозиція в Німеччині звинувачує Шоєра в передчасному укладенні контрактів, порушенні закону про бюджет і держзакупівлі та погодженні правил компенсації за рахунок платників податків. Міністр відкидає звинувачення. У бундестазі створено комісію з розслідування дій Шоєра та Міністерства транспорту.