Інтерфакс-Україна
21:28 25.03.2020

Банки продовжать працювати в незмінному режимі після розширення надзвичайної ситуації на всю країну

2 хв читати
Банки продовжать працювати в незмінному режимі після розширення надзвичайної ситуації на всю країну

Банківська система України після впровадження Кабміном у середу режиму надзвичайної ситуації на всій території України продовжить працювати у звичайному режимі, повідомила перший заступник глави НБУ Катерина Рожкова.

"Банківська система працює у звичайному режимі, є доступ до всіх рахунків, усі платежі проходять без затримок", - сказала вона у відеозверненні.

За її словами, після впровадження карантину 75% відділень банків відкриті, і їхні послуги доступні, мережа банкоматів і POS-терміналів працює в незмінному режимі, ліквідності в системі достатньо.

Рожкова зазначила, що ключовою скаргою клієнтів є відмова банків видавати доларову готівку з поточного рахунку або депозиту. "Наша відповідь: банки мають правильно говорити про причини відсутності готівки. Національний банк не впроваджував жодних валютних обмежень. Брак готівки стався через логістичний збій доставки валюти в Україну", - пояснила перший заступник голови НБУ. За її словами, Нацбанк уже отримав з-за кордону $130 млн готівкою, які розподілив серед 11 найбільших банків.

Коментуючи пільговий режим для позичальників на період карантину, Рожкова наголосила, що це не пробачання боргів, а відстрочка сплати боргу та відсотків для тих, чий фінансовий стан погіршився.

"Тобто, доки діє карантин, відсотки нараховуються, але оплатити ви їх можете після завершення карантину. Щодо пільгового режиму потрібно домовлятися з банком. І робити це необхідно потрібно дистанційно. Для цього потрібно надати підтвердження втрати роботи, істотного зниження доходів або припинення роботи бізнесу", - сказала перший заступник голови Нацбанку.

Вона також повідомила, що регулятор просить банки переорієнтувати роботу їхніх колекторських підрозділів у період карантину. "Замість вимоги погасити борг банки мають цікавитися фінансовим становищем клієнта", - пояснила Рожкова.

За її словами, НБУ також рекомендував банкам автоматично продовжити термін дії карток, якщо він закінчився, і деякі банки це вже зробили.

Ще однією рекомендацією регулятора банкам є відкладення уточнення інформації про клієнта під час карантину за процедурами "знай свого клієнта". "Це може зачекати. Банки не повинні припиняти операції клієнта на цій підставі", - наголосила Рожкова.

Вона також закликала банки до активнішої комунікаційної політики впровадження онлайн-послуг з їх детальним роз'ясненням, а також до виділення окремого часу для обслуговування клієнтів старшого віку.

Перший заступник голови НБУ додала, що такі відеозвернення про ситуацію на фінансовому ринку та в банківському секторі з відповідями на запитання клієнтів Нацбанк проводитиме щосереди.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Посол Швейцарії про корупційний скандал в Україні: Ключовим є розкриття справ, щоб зберегти довіру інвесторів

Зеленський обговорив з маршалком Сейму Польщі оборонну співпрацю і питання історичної пам’яті

Бюджет на другий конкурс пропозицій з відновлення України для швейцарський компаній було подвоєно через великий інтерес - посол

Міносвіти залучило $30 млн на розвиток дошкільної освіти в межах "First Steps Forward"

Коордштаб: Понад третина військовополонених з російського боку, які перебувають в Україні, - не росіяни

Всі 109 звільнених білоруських політв’язнів доставлені до Польщі та Литви

В листопаді зафіксовано 169 осіб, які поширювали російську пропаганду в країнах Європи, - ГУР

Умєров і Гнатов вестимуть консультації в США за участі європейських партнерів

Швейцарія уважно стежить за обговореннями в ЄС і Британії щодо можливості використання активів РФ – посол

Україна та США опрацьовують питання співпраці у сфері безпілотних систем – Міноборони

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА