13:05 10.04.2011

Із дня авіакатастрофи під Смоленськом минув рік; розслідування триває

4 хв читати

Крапку в розслідуванні катастрофи літака Ту-154 президента Польщі Леха Качинського під Смоленськом через рік не поставлено.

Літак із офіційною делегацією Польщі розбився під Смоленськом вранці 10 квітня 2010 року. На борту перебували 96 осіб, зокрема Л.Качиньський та його дружина, відомі політики, релігійні та громадські діячі, які летіли до Катині для участі в пам'ятних заходах. Вижити не вдалося нікому.

Міждержавний авіаційний комітет (МАК) у січні цього року оприлюднив остаточний звіт про результати технічного розслідування, згідно з яким безпосередньою причиною катастрофи визнано рішення екіпажу не йти на запасний аеродром, а системними причинами - недоліки в забезпеченні польоту та підготовці екіпажу.

Водночас, офіційний представник Слідчого комітету РФ Володимир Маркін повідомив минулої п’ятниці "Інтерфаксу", що відомство продовжує розслідування кримінальної справи, порушеної за фактом катастрофи за ч. 3 ст. 263 КК РФ (порушення правил безпеки руху та експлуатації повітряного транспорту, що призвело до смерті).

Зокрема, за словами, В.Маркіна "слідчі СК РФ за участю польських прокурорів планують допитати посадових осіб, що відповідали за організацію та підготовку особливо важливого рейсу 10 квітня 2010 року до Смоленська делегації на чолі з президентом Польщі, а також військовослужбовців, які здійснювали підготовку літака, екіпажу і випуск повітряного судна з аеродрому Варшави".

Представник СК зазначив, що в присутності російських слідчих під час допитів "має бути встановлено важливі для визначення істини у справі обставини, зокрема, ступінь підготовки командира повітряного судна та інших членів екіпажу, обсяг наданої їм актуальної інформації, необхідної для вильоту з Варшави і посадки на аеродром "Смоленськ-Північний".

СК РФ планує також встановити, якими нормативними актами та іншими документами керувався екіпаж польського Ту-154М під час польоту над територією РФ і при посадці на аеродром Державної авіації Росії.

В.Маркін уточнив, що відповідно до запиту Слідчого комітету РФ про правову допомогу комплекс необхідних слідчих дій за участю російських слідчих планується провести в період із 16 по 30 квітня 2011 року.

За результатами цієї роботи російські слідчі та польські прокурори визначать проведення подальшого комплексу слідчих заходів, зазначив представник СК РФ.

Минулого четверга В.Маркін повідомив, що польська сторона досі не дала вичерпних відповідей на запити російського слідства у справі про катастрофу Ту-154 президента Польщі, зокрема, деталізацію телефонних переговорів із лайнером. "Із шести запитів, які СК РФ направив до Польщі, відповіді від польських компетентних органів отримано поки що лише на два, причому не в повному обсязі", - сказав В.Маркін "Інтерфаксу".

Він зазначив, що Слідчий комітет зі свого боку виконує вісім доручень польських компетентних органів про правову допомогу. Раніше в рамках виконання запитів російська сторона вже направила до Польщі 28 томів копій матеріалів слідчих та інших процесуальних дій.

Також відбулося передання польській стороні додаткових 1110 сторінок копій процесуальних документів, зокрема копій протоколів слідчих дій, проведених у присутності польських прокурорів у лютому 2011 року; протоколів оглядів і впізнання тіл і фрагментів людських останків, виявлених на місці події; висновків раніше призначених судових експертиз, які до цього не було направлено польській стороні, підсумував представник СК РФ.

Тим часом польська прокуратура заявила, що виконує запити російської сторони безперервно і виконала більшість.

Прес-секретар військової прокуратури Збігнєв Жепа повідомив польському інформаційному агентству, що на 1 квітня до Польщі надійшло шість запитів від Росії, чотири з них виконано повністю, два - частково. Представник генпрокуратури Польщі Матеуш Мартинюк запевнив, що російській стороні передають усі матеріали, які приходять від військової прокуратури.

Прем'єр-міністр Польщі Дональд Туск і голова МЗС Росії Сергій Лавров минулої п’ятниці вступили в заочну полеміку стосовно розслідування катастрофи літака польського президента під Смоленськом. "Я збрехав би, сказавши, що вважаю розслідування російської сторони об'єктивним", - заявив Д.Туск в інтерв'ю Бі-Бі-Сі.

Він визнав, що висновки, оприлюднені Міждержавним авіаційним комітетом, і стосуються халатності і помилок з польської сторони, недалекі від істини. "Але й відповідальність російської сторони також очевидна", - упевнений польський прем'єр.

Зі свого боку С.Лавров відкинув усі звинувачення, заявивши Бі-Бі-Сі, що розслідування, проведене російськими владою, є "безпрецедентно прозорим". "Польські експерти брали безпосередню участь у цьому процесі. Висновки розслідування ґрунтуються на загальновідомих фактах. Не йдеться про те, що ці висновки містять звинувачення на адресу когось. Завдання професіоналів полягає в тому, щоб дослідити їх", - наголосив він.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Поліція в Тбілісі застосувала проти демонстрантів водомети і перцевий спрей після спроб зламати ворота будівлі парламенту

До 13 людей зросла кількість постраждалих у результаті обстрілу Золочева

США розширили санкційні списки проти РФ, додали авіакомпанію "Победа", низку підприємств

Словаччина надала тимчасовий захист соратнику Медведчука, який відповідав за проросійську пропаганду в Європі

Зеленський звільнив Вітюка з посади керівника департаменту кібербезпеки СБУ

Україна готує сім нових безпекових документів

Міноборони України розпочало розробку моделі Системи інтегрованої оборони

В Очеретиному залишаються 198 мирних громадян, у м. Часів Яр - 682 людини

Ознак формування наступальних угруповань або різких змін у кількості сил ворога в Криму не спостерігається - Плетенчук

Франція передала Україні 13 автомобілів для мобільних груп поліції з протидії насильству

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА