З танкера Delfi, що потонув біля Одеси, стався витік пального, вміст нафтопродуктів у воді перевищує норму в 16,4 разу
Згідно з результатами проб, узятих Державною екологічною інспекцією України, вміст нафтопродуктів у Чорному морі в районі пляжу "Дельфін" (Одеса) в 16,4 разу перевищує допустиму концентрацію.
"З танкера "Делфі", затонулого біля Одеси в районі пляжу "Дельфін" ще 22 листопада 2019 року, розлилося пальне. Державні інспектори спільно з представниками Одеської філії ДП "АМПУ" відібрали проби морської води. Встановлено перевищення нормативів гранично допустимої концентрації нафтопродуктів у 16,4 разу", - повідомив глава Держекоінспекції Андрій Мальований у соцмережі Facebook.
Він наголосив, що розлив нафтопродуктів було локалізовано за допомогою сорбентів, проте купатися в морі поки що заборонено.
"Танкер обіцяли прибрати до початку курортного сезону, але так цього й не зробили. Ймовірно, він пролежить на пляжі до осені. Інспектори здійснюватимуть моніторинг води впродовж цього періоду", - наголосив Мальований.
Як повідомлялося, в Одеській затоці зазнав лиха танкер Delfi під прапором Молдови - судно зірвало з якоря.
Як пояснила Адміністрація морських портів України, спочатку танкер перебував у нейтральних водах і не подавав заявок на вхід до Одеського чи Південного морських портів. Але згодом було подано сигнал про те, що судно зазнає лиха, залишилося без палива, з непрацюючим двигуном. У зв'язку з цим рятувально-координаційний центр "Одеса", який прийняв сигнал, почав вживати заходів щодо ліквідації аварійної ситуації. Із судновласником було узгоджено буксирування танкера для постановки до вільного причалу в порту "Очаків".
У ніч на 22 листопада Delfi вдалося закріпитися якорем на відстані близько однієї милі від берега в районі пляжу "Дельфін". Проте, за даними АМПУ, о 5:00 повільний дрейф поновився. Увечері того самого дня рятувальникам вдалося евакуювати з судна трьох членів екіпажу. Їх госпіталізували, лікарі повідомили про перевтому та переохолодження.
Власник судна мав до 31 березня 2020 року вжити заходів для підняття і видалення затонулого танкера з акваторії Одеського морського порту. 1 квітня справу взяла під контроль генпрокурор.