У ВР зареєстрували законопроект про локалізацію - ключова ініціатива у сфері промполітики для розвитку машинобудування

У Верховній Раді зареєстрували законопроект про локалізацію - ключова ініціатива в сфері промислової політики, спрямована на розвиток машинобудування.
Як повідомляється у прес-релізі одного з авторів законопроекту заступника голови комітету Верховної Ради з питань економічного розвитку Дмитра Кисилевського,
співавторами законопроекту виступили Дмитро Наталуха, Роксолана Підласа, голови депутатських фракцій і груп, парламентських комітетів, а також члени комітету економічного розвитку та інших комітетів - загалом 37 співавторів.
"Рік за роком наша країна перетворюється в економічну колонію - експортуємо все більше сировини і нарощуємо імпорт високотехнологічної продукції. Ми оголошуємо перемогою купівлю американських локомотивів і французьких вертольотів. Радіємо польським трамваям і білоруським тролейбусам. Коронавірус посилив плачевний стан української промисловості, яка падає вже 11-й місяць. На жаль, наша країна не має можливості "залити грошима" свою економіку, як це зробили США, ЄС і Китай. Але ми все ще можемо вимагати, щоб товари, які купує держава, були частково або повністю зроблені в Україні. Точно так, як це давно зробили інші країни", - написав Кисилевський на своїй сторінці у Facebook.
При цьому він зазначає, що в США і ЄС рівень проникнення імпорту в публічні закупівлі не перевищує 5%, в Україні - приблизно 50%. США, ЄС і навіть країни СНД віддають перевагу власним виробникам - у них діють відповідні закони. У США - Buy American Act, в ЄС директива 2014/25/ЄС, що дає змогу замовнику відхилити тендерну пропозицію за низкою галузей, якщо частка європейської складової менша ніж 50%.
У свою чергу законопроект про локалізацію пропонує ринок тим інвесторам, які вкладають у виробництво в Україні. Хочеш отримати контракт, оплачений грошима українських громадян, - розмісти або локалізуй виробництво в Україні. Створи роботу для українських громадян і заплати податки до бюджету українського міста.
"Приклад. Якщо "Укрзалізниця" хоче купити локомотив GE, Alstom, Siemens або будь-який інший - будь ласка. Але за умови, що вони здійснять 30-відсоткову локалізацію виробництва. Мерія міста хоче придбати сміттєвоз Mercedes - немає проблем. Його можна купити у будь-якої компанії, яка на шасі Mercedes зробить кузов, гідравліку тощо. Тролейбус - аналогічно. Є українські виробники тролейбусів, є підприємства як "Південмаш", які можуть робити локалізацію імпортних тролейбусів", - констатує парламентарій.
Він також наводить приклад економічного ефекту цього законопроекту: зростання ВВП на 3,9 п. п. протягом 3-5 років, створення 62,5 тис. нових робочих місць, зростання податкових відрахувань приблизно на 8%.
Законопроект поширюється на чотири підгалузі машинобудування: залізничний транспорт, міський пасажирський транспорт, комунальна техніка і спецтехніка, енергетичне машинобудування. При цьому передбачається вимога локалізації на рівні 25-40%, локалізація є кваліфікаційним критерієм для участі у закупівлі. Методику визначення ступеня локалізації затверджує Кабінет Міністрів.
"В Україні є конкуренція місцевих виробників або локалізаторів за тими товарними позиціями, які пропонуються у локалізації. Здатний забезпечити локалізацію - візьми участь у тендері і конкуруй", - пояснив агентству "Інтерфакс-Україна" народний депутат.