Інтерфакс-Україна
21:01 24.06.2020

У ВР зареєстрували законопроект про локалізацію - ключова ініціатива у сфері промполітики для розвитку машинобудування

3 хв читати
У ВР зареєстрували законопроект про локалізацію - ключова ініціатива у сфері промполітики для розвитку машинобудування

У Верховній Раді зареєстрували законопроект про локалізацію - ключова ініціатива в сфері промислової політики, спрямована на розвиток машинобудування.

Як повідомляється у прес-релізі одного з авторів законопроекту заступника голови комітету Верховної Ради з питань економічного розвитку Дмитра Кисилевського,

співавторами законопроекту виступили Дмитро Наталуха, Роксолана Підласа, голови депутатських фракцій і груп, парламентських комітетів, а також члени комітету економічного розвитку та інших комітетів - загалом 37 співавторів.

"Рік за роком наша країна перетворюється в економічну колонію - експортуємо все більше сировини і нарощуємо імпорт високотехнологічної продукції. Ми оголошуємо перемогою купівлю американських локомотивів і французьких вертольотів. Радіємо польським трамваям і білоруським тролейбусам. Коронавірус посилив плачевний стан української промисловості, яка падає вже 11-й місяць. На жаль, наша країна не має можливості "залити грошима" свою економіку, як це зробили США, ЄС і Китай. Але ми все ще можемо вимагати, щоб товари, які купує держава, були частково або повністю зроблені в Україні. Точно так, як це давно зробили інші країни", - написав Кисилевський на своїй сторінці у Facebook.

При цьому він зазначає, що в США і ЄС рівень проникнення імпорту в публічні закупівлі не перевищує 5%, в Україні - приблизно 50%. США, ЄС і навіть країни СНД віддають перевагу власним виробникам - у них діють відповідні закони. У США - Buy American Act, в ЄС директива 2014/25/ЄС, що дає змогу замовнику відхилити тендерну пропозицію за низкою галузей, якщо частка європейської складової менша ніж 50%.

У свою чергу законопроект про локалізацію пропонує ринок тим інвесторам, які вкладають у виробництво в Україні. Хочеш отримати контракт, оплачений грошима українських громадян, - розмісти або локалізуй виробництво в Україні. Створи роботу для українських громадян і заплати податки до бюджету українського міста.

"Приклад. Якщо "Укрзалізниця" хоче купити локомотив GE, Alstom, Siemens або будь-який інший - будь ласка. Але за умови, що вони здійснять 30-відсоткову локалізацію виробництва. Мерія міста хоче придбати сміттєвоз Mercedes - немає проблем. Його можна купити у будь-якої компанії, яка на шасі Mercedes зробить кузов, гідравліку тощо. Тролейбус - аналогічно. Є українські виробники тролейбусів, є підприємства як "Південмаш", які можуть робити локалізацію імпортних тролейбусів", - констатує парламентарій.

Він також наводить приклад економічного ефекту цього законопроекту: зростання ВВП на 3,9 п. п. протягом 3-5 років, створення 62,5 тис. нових робочих місць, зростання податкових відрахувань приблизно на 8%.

Законопроект поширюється на чотири підгалузі машинобудування: залізничний транспорт, міський пасажирський транспорт, комунальна техніка і спецтехніка, енергетичне машинобудування. При цьому передбачається вимога локалізації на рівні 25-40%, локалізація є кваліфікаційним критерієм для участі у закупівлі. Методику визначення ступеня локалізації затверджує Кабінет Міністрів.

"В Україні є конкуренція місцевих виробників або локалізаторів за тими товарними позиціями, які пропонуються у локалізації. Здатний забезпечити локалізацію - візьми участь у тендері і конкуруй", - пояснив агентству "Інтерфакс-Україна" народний депутат.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Міністр економіки Соболев задекларував 3,1 млн грн доходів за 2024р.

Голова МКС: Через Римський статут Україна приєднується до спільноти країн, які прагнуть припинити безкарність за найсерйозніші злочини

Міністр соцполітики Улютін задекларував 1,7 млн грн доходів за 2024р.

Депутатка Кравчук сподівається, що Рада незабаром призначить міністра культури

Віцепрем'єр з євроінтеграції Качка задекларував 1,6 млн грн доходів за 2024р.

ПРООН передала ДСНС машини механізованого розмінування

США повідомили Швейцарію про затримку поставок систем Patriot – їх передадуть Україні

Зеленський анонсує 18 липня продовження переформатування сектору безпеки

Шмигаль: Обʼєднання Мінстратегпрому з Міноборони покращить координацію та прибере певну конкуренцію

Шмигаль на посаді міністра оборони бачить три ключові напрями роботи: люди, зброя і система

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА