15:41 25.06.2020

АМПУ ліквідувала забруднення акваторії поряд із затонулим танкером Delfi під Одесою і наполягає на вирішенні проблеми з його підняттям

3 хв читати
АМПУ ліквідувала забруднення акваторії поряд із затонулим танкером Delfi під Одесою і наполягає на вирішенні проблеми з його підняттям

ДП "Адміністрація морських портів України" (АМПУ) повідомляє про ліквідацію забруднення акваторії моря поряд із затонулим танкером Delfi в районі пляжу "Дельфін" і наполягає на вирішенні проблеми з його підняттям, наголошуючи, що це зобов'язаний зробити судновласник, повідомила прес-служба АМПУ в четвер.

"Адміністрація морських портів України, враховуючи активне обговорення цього питання громадськістю, наголошує: єдиним законним шляхом вирішення проблеми з аварійним танкером є виконання усіх робіт та ліквідація наслідків інциденту безпосередньо і виключно власником", - ідеться в повідомленні.

Держпідприємство при цьому зазначає, що нині в АМПУ відсутні будь-які законні підстави для самостійного прибирання судна. Згідно зі ст. 123 Кодексу торговельного мореплавства, таке право АМПУ отримає тільки за умови настання низки не залежних безпосередньо від неї умов і обставин:

- власник судна не забезпечить його підняття в терміни, встановлені капітаном порту (Держслужба морського та річкового транспорту України). Право щодо підйому судна розпочнеться в ДП "АМПУ" не раніше ніж 20 липня 2020 року;

- Держекоінспекція надає відповідний документ про те, що танкер становить безпосередню загрозу забруднення довкілля;

- власник судна документально підтверджує готовність і бере на себе зобов'язання компенсувати ДП "АМПУ" витрати на проведення робіт;

- капітан порту "Одеса" надає дозвіл на підняття майна, що затонуло в межах акваторії морського порту.

"Якщо хоча б одна з наведених умов не настане, право (а в цьому випадку й обов’язок) підняти та прибрати судно зберігатиметься виключно за власником. До речі, станом на 23.06.2020 ДП "АМПУ" отримало офіційну, чітку й недвозначну відмову судновласника від залучення АМПУ, компенсації витрат, а також було запевнене в повному розумінні відповідальності та фінансовій, організаційній та технічній готовності судновласника підняти власне судно", - наголошує адміністрація.

При цьому, як зазначається в повідомленні, організаційно АМПУ до цього підняття готова ще починаючи з 1 квітня 2020 року (первісно встановленого капітаном порту терміну). Тендерну документацію відпрацьовано й погоджено, кошти у фінансовому плані передбачено.

За останніми даними держпідприємства, план виконання робіт, наданий судновласником, опрацьований і погоджений капітаном Одеського морського порту й органами Держекоінспекції. З урахуванням зазначеного активізацію виконання підготовчих робіт, за зверненням судновласника граничний термін виконання робіт із прибирання танкера з акваторії одеського пляжу капітан порту продовжив.

Раніше Держекоінспекція повідомляла, що, згідно з результатами проб, узятих Державною екологічною інспекцією України, вміст нафтопродуктів у Чорному морі в районі пляжу "Дельфін" (Одеса) в 16,4 разу перевищує допустиму концентрацію.

Танкер Delfi під прапором Молдови зазнав аварії в Одеській затоці 22 листопада 2019 року - судно зірвало з якоря.

Як пояснила Адміністрація морських портів України, спочатку танкер перебував у нейтральних водах і не подавав заявок на вхід до Одеського морського порту або МТП "Південний". Але згодом було подано сигнал про те, що судно зазнає лиха, залишилося без пального, з непрацюючим двигуном. У зв'язку з цим рятувально-координаційний центр "Одеса", що прийняв сигнал, почав вживати заходів щодо ліквідації аварійної ситуації. Із судновласником було узгоджено буксирування танкера для постановки до вільного причалу в порту "Очаків".

У ніч на 22 листопада Delfi вдалося закріпитися якорем на відстані близько 1 милі від берега в районі пляжу "Дельфін". Проте, за даними АМПУ, о 5:00 повільний дрейф поновився. Увечері того самого дня рятувальникам вдалося евакуювати з судна трьох членів екіпажу. Їх госпіталізували, лікарі повідомили про перевтому та переохолодження.

Власник судна мав до 31 березня 2020 року вжити заходів для підйому та видалення затонулого танкера з акваторії Одеського морського порту. 1 квітня справу взяла під контроль генпрокурор.

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА