11:29 30.12.2020

Кремінь переконаний: із впровадженням обов'язкового надання послуг українською мовою шоку для сфери обслуговування не буде

2 хв читати
Кремінь переконаний: із впровадженням обов'язкового надання послуг українською мовою шоку для сфери обслуговування не буде

Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь заявляє, що норма мовного закону про обов'язкове обслуговування українською мовою, яка набуде чинності 16 січня 2021 року не є каральною.

"Що стосується сфери обслуговування, то про необхідність переходу на українську знали всі, для підготовки до реалізації ст. 30 було півтора року. Варто сказати, що ми отримали колосальну підтримку і з боку українських компаній, і наших інвесторів... Тому переконаний, що 16 січня жодного шоку для сфери обслуговування не відбудеться", - сказав Кремінь в ексклюзивному інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна".

Омбудсмен наголосив, що ця норма закону не є каральним заходом, а скоріше - запобіжним, щоб права кожного громадянина України на отримання інформації та послуг державною мовою були по-справжньому захищені.

"Однак це не означає, що той, хто потребуватиме інформації будь-якою іншою мовою, не отримає такої можливості. Ми за кращі можливості в рамках чинного законодавства", - наголосив уповноважений.

Кремінь розповів, що в разі порушення права громадянина на обслуговування державною мовою, Секретаріат уповноваженого вживатиме заходів державного контролю, а саме - встановлення факту такого порушення. Далі буде надано 30 днів для усунення порушень, щоб вони не повторювалися в майбутньому. Якщо ж протягом року трапляються повторні аналогічні порушення, і вони категорично не виправляються, то уповноважений має право скласти акт, потім протокол, а після винести постанову про накладення на підприємства штрафу у розмірі від 300 до 400 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що наразі становить від 5,1 до 6,8 тис. грн.

"Хочу наголосити, що штраф накладають саме на підприємства, а не на працівника. Тобто якщо працівник дозволив собі порушення, то штраф стягуватимуть з юридичної особи. Саме тому керівництво закладів у сфері обслуговування має бути зацікавлене у широкій інформаційній кампанії серед своїх співробітників", - додав омбудсмен.

На уточнювальне запитання, чи буде Секретаріат уповноваженого для виявлення порушень мовного законодавства, особливо у сфері обслуговування, ініціювати певні рейди або "таємних покупців", Кремінь відповів, що в умовах пандемії він не може ризикувати здоров'ям своїх колег і вимагати від них аналогічних форм контролю.

"Зате нам вистачає інших можливостей зафіксувати факти можливих порушень. Відповідно до плану нашої роботи на 2021 рік, ми готуємося до різних форм перевірок, проте заходи державного контролю серед основних", - наголосив він.

Як повідомлялося, 16 січня 2021 року набуває чинності норма закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної", згідно з якою всі постачальники послуг, незалежно від форми власності, зобов'язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари й послуги державною мовою.


Повний текст інтерв'ю з мовним омбудсменом Кременем буде розміщено на сайті агентства "Інтерфакс-Україна".

Загрузка...

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

Завантаження...
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
Завантаження...
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА