08:52 25.03.2021

Тривале блокування судноплавства у Суецькому каналі може призвести до нового збою у світовій логістиці, заторів у портах

3 хв читати
Тривале блокування судноплавства у Суецькому каналі може призвести до нового збою у світовій логістиці, заторів у портах

Затримки суден через перекриття контейнеровозом Ever Given судноплавства у Суецькому каналі можуть призвести до нового збою в глобальних логістичних ланцюжках, вважають аналітики і експерти.

"Безпосереднього впливу через затримку суден у Суецькому каналі, зазнає торгівля між Європою і Азією, це може призвести до нових затримок в уже порушених ланцюжках поставок, перебоїв у поставках нафти і нафтопродуктів", - вважають аналітики ING Bank.

"Будь-яка затримка суден викликає черги, і згодом судна починають приходити одночасно, а не за графіком, що викличе велике скупчення контейнеровозів на вивантаженні. У зв'язку з цим порти будуть перевантажені. Проблеми та наслідки можуть бути скрізь і навіть не в самому Суецькому каналі, а в портах прибуття, в Італії, Німеччині, куди судна йдуть через даний канал", - повідомив "Інтерфаксу" голова правління логістичного альянсу АСЕХ Мирослав Золотарьов.

За інформацією Bloomberg, операція з повного зняття контейнеровоза з мілини може тривати ще близько двох днів. За даними агентства, в жовтні 2017 року буксирам вдалося зняти з мілини контейнеровоз "OOCL Japan" за кілька годин. У 2004 році Суецький канал був блокований протягом трьох днів через події з нафтовим танкером Tropic Brilliance.

При тривалому блокуванні каналу судноплавні компанії можуть почати перенаправляти судна в обхід, що призведе до збільшення часу в дорозі, скупченню контейнеровозів у портах і перевантаженню терміналів.

В огляді ING банку йдеться, що через збільшення часу затримки судноплавні компанії можуть перенаправити судна через мис Доброї надії, збільшивши час у дорозі на третину.

На думку аналітиків ING Bank, затримки, вимірювані в днях, є нормальним явищем для контейнерних перевезень (у залежності від маршруту), в поточних умовах, на їхню думку, набагато більш гострою проблемою є брак пропускної спроможності в деяких портах.

Блокування Суецького каналу може сприяти зростанню ставок фрахту на спотовому танкерному ринку. "З урахуванням розриву логістичних ланцюжків і зростання попиту на зберігання нафти ставки можуть зрости", - вважають аналітики "ВТБ Капіталу". Як приклад аналітики наводять дані за ставками фрахту в листопаді 2004 року, коли Суецький канал був заблокований три дні. За їхніми даними, тоді фрахтові ставки на танкери класу VLCC і Aframax порівняно з попереднім місяцем виросли на 39% і 10% відповідно.

Керівництво Суецького каналу сформувало технічний комітет для розслідування причини події, на місці працюють 8 буксирів і екскаватори. Роботи зі зняття з мілини контейнеровоза тривають, йдеться на сайті Адміністрації Суецького каналу.

Як повідомлялося, контейнеровоз Ever Given (фрахтувальник тайванська Evergreen) водотоннажністю 200 тис. тонн, напередодні сів на мілину, чим повністю заблокував рух на півдні Суецького каналу. У самому каналі і на підходах до нього в Червоному і Середземному морях накопичилося понад 150 суден в очікуванні відкриття проходу.

За повідомленням логістичної компанії GAS, контейнеровоз сів на мілину у вівторок о 07:40 за місцевим часом незабаром після заходу в Суецький канал з Червоного моря. Під час руху в північному напрямку на ньому відбулося повне відключення електрики. Ever Given, на борту якого знаходяться понад 20 тис. великовагових контейнерів, прямував з Китаю в нідерландський порт Роттердам. Судно є одним з найбільших у своєму класі. Його довжина сягає 400 метрів, ширина - 59 метрів.

Суецький канал - це судноплавний безшлюзовий канал в Єгипті, який з'єднує Середземне і Червоне моря і служить найкоротшим водним шляхом в Індійський океан.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

РФ знову обстрілює Україну, кілька груп ракет зафіксовано у східних і південних областях

Унаслідок нічного ракетного удару по лікарні в Харкові постраждала пацієнтка

Окупанти вдарили по Харкову, пошкоджено нежитлову цивільну інфраструктуру

Серед постраждалих у ДТП за участю голови Броварської РДА: 32-річна мати з донькою 2,5 років

РФ атакує Україну ракетами, зокрема "Кинджалами", підвищений рівень загрози ударів у кількох областях

НБУ перерахував до держбюджету 38,64 млрд грн прибутку за 2023 р.

Бельгія прискорює постачання F-16, можливо, перші винищувачі передадуть Україні до кінця 2024 року

Іспанія надасть Україні ракети для Patriot, снаряди, готує до передачі танки Leopard

Міноборони Данії: Підготовка українських пілотів просувається, мета – передати Україні перші літаки F-16 влітку

Канада виділить ще 13 мільйонів канадських доларів на чеську ініціативу щодо закупівлі снарядів для України

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА