17:48 20.07.2021

Естонські, шведські та фінські фахівці завершили попереднє дослідження затонулого порома Estonia

4 хв читати
Естонські, шведські та фінські фахівці завершили попереднє дослідження затонулого порома Estonia

Естонський центр розслідувань у сфері безпеки, Шведський департамент розслідувань катастроф та Фінський департамент розслідувань у сфері безпеки провели під керівництвом естонських фахівців попереднє дослідження остову затонулого у 1994 році порома Estonia та морського дна навколо нього.

"Ми змогли провести більшість запланованих досліджень, тепер розпочинається детальний аналіз зібраних даних, на підставі якого стане зрозумілий подальший перебіг розслідування. Зокрема, наступні кроки - оцифровування креслень і створення 3D-моделі корабля, проведення феромагнітного дослідження та встановлення вимірювача швидкості течії поруч із затонулим судном", - повідомив газеті Postimees у вівторок керівник естонського Центру розслідувань у сфері безпеки Рене Арікас (Rene Arikas).

Початкові дані свідчать, що носова частина та корма затонулого корабля розташовані в м'якій глині, а центральна частина корабля лежить на твердішій морені.

За словами Арікаса, всі дні дослідження ускладнював невідомий сигнал, походження якого досі не встановили. Незважаючи на всі перешкоди, за допомогою 3D-сканера та підводного робота вдалося встановити, що на правому борту корабля є проникаюче пошкодження, яке було показано у норвезькому фільмі 2020 року. Його розмір становить 4 на 22 метри, але точний масштаб визначити неможливо, оскільки деформація частково йде під судно. Пошкоджена і зовнішня обшивка, і внутрішні конструкції.

Після дослідження морського дна з'ясувалося, що судно здебільшого спирається на м'який шар глини, але в безпосередній близькості від нього є гранітне оголення. Необхідні додаткові дослідження, щоб встановити, чи могло воно стати причиною виникнення пошкоджень у корпусі порома.

Крім того, фахівці встановили, що петлі носової апарелі зламані, сама вона повністю відірвана, доступ до автомобільної палуби відкритий. Що спровокувало відділення носової апарелі, з'ясовуватиметься під час ґрунтовного аналізу.

У корпусі також були виявлені деформації й тріщини. Так, пошкодження корми можуть вказувати на те, що при затопленні кормова частина судна першою торкнулася морського дна.

Очікується, що детальне вивчення зібраних матеріалів займе приблизно півтора року.

Нові дослідження проводяться у зв'язку з появою додаткових даних про загибель порома в показаному наприкінці вересня 2020 року документальному п'ятисерійному фільмі "Estonia - знахідка, яка змінить усе", оприлюдненому на стримінговій платформі Discovery. У ньому, зокрема, йдеться про виявлення в корпусі судна пошкодження розміром 4 на 1,2 метра, про яке у раніше проведених розслідуваннях не згадувалося.

Пором Estonia затонув у ніч на 28 вересня 1994 року в дорозі з Таллінну до Стокгольму. На його борту перебували 989 членів екіпажу і пасажирів. Було врятовано лише 138 осіб, одна людина пізніше померла в лікарні. Загинули і зникли безвісти 852 людини, виявлено тіла лише 94 загиблих. Катастрофа є корабельною аварією з найбільшою кількістю жертв у Балтійському морі в мирний час. Естонсько-шведсько-фінська міжурядова комісія дійшла висновку, що причиною катастрофи став запірний пристрій носового візору, який відвалився в умовах сильного шторму.

Однак виявлення пробоїни підтверджує версію про те, що до загибелі Estonia призвів не лише запірний пристрій, який вийшов з ладу та відвалився, а й діра в корпусі, яка прискорила катастрофу. Раніше влада країн, які брали участь у розслідуванні катастрофи, спростовувала ці твердження, повідомила шведська газета Aftonbladet.

Загибель порома викликала багато запитань і породила різні версії вже у перші дні після аварії судна. З'явилися припущення про зіткнення з підводним човном, про перевезення російської зброї на його борту, вибух на борту судна, спробу втопити вантажівку, яка нібито перебувала на борту, з секретним вантажем, який дістався від російських збройних сил, що залишили Естонію. У багатьох викликав подив поспішно підписаний договір між Естонією, Фінляндією та Швецією про могильний спокій загиблих, що забороняє будь-які занурення та дослідження в районі загибелі порома, а також про поховання останків судна піском або бетоном (що не було виконано - ІФ).

Останнім часом родичі загиблих неодноразово порушували в урядових та судових інстанціях питання про необхідність додаткового розслідування причин загибелі порома та необхідність нових занурень до останків судна. Але всі їхні вимоги відхилялися з посиланнями на закон про спокій загиблих.

Однак після показу документального фільму уряд Естонії ухвалив рішення розпочати розслідування раніше не задокументованих фактів і запропонував взяти у ньому участь Швеції та Фінляндії.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

"Укренерго" підвищила надійність енергопостачання Криворізького енерговузла після відновлення атакованого РФ обладнання

Євросоюз виділив "Укренерго" грант EUR100 млн на відновлення і захист об'єктів

Верховний Суд: Обіймання посади в окупаційному органі, а не діяльність, уже визначає колаборацію з ворогом

Кабмін звільнив держсекретаря Мінекології Ярову за станом здоров'я

Нардеп Яцик вийшла з фракції "Слуга народу" - Железняк

Законопроєкт про угоду зі слідством відповідає світовій практиці та вже проходить оцінку Єврокомісії - Стефанішина

Сенс Банк відновив роботу всіх сервісів після глобального техзбою

Поліція відкрила кримінальне провадження і склала адмінпротокол за фактом стрілянини в Одесі - Нацполіція

Окупанти обстріляли машину швидкої допомоги під Херсоном, поранено водія та фельдшера

МВФ змінює свого постійного представника в Україні

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА