Інтерфакс-Україна
12:32 07.10.2021

"Укрзалізниця" у 2022 році не планує підвищувати цін на квитки для пасажирів

3 хв читати
"Укрзалізниця" у 2022 році не планує підвищувати цін на квитки для пасажирів

АТ "Укрзалізниця" у 2022 році не планує підвищувати цін у пасажирському сполученні.

"Поки що таких рішень немає. Ми і цього року індексували дуже плавно. Не одномоментно, а в прив'язці до індексу споживчих цін і розтягнувши на весь рік. Окремі послуги плануємо навіть навпаки стимулювати промо-тарифами. Наприклад, з туристичними операторами ми говоримо про те, щоб підтримати перевезення великих груп залізницею, встановивши знижки на масове резервування залежно від розміру групи", - повідомив директор філії "Пасажирська компанія" УЗ Олександр Перцовський в інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна".

Він також зазначив, що середньостроково "Укрзалізниця" планує ініціювати перегляд тарифного регулювання з метою вийти на більш гнучку цінову політику в пасажирському сегменті.

"Що мається на увазі: поширена практика серед транспортних операторів, коли, чим раніше купуєш квитки, тим вони дешевші, а якщо в останню хвилину - тим дорожчі. Це дасть змогу нам збільшити середню прибутковість, але водночас дати кращу ціну окремим пасажирам, найбільш чутливим до ціни. Як варіант зробити більше розмежування і за класами. Ще ми працюємо над можливістю зміни ціноутворення у прив'язці до відстаней", - пояснив Перцовський.

За його словами, для всього цього потрібні й певні регуляторні зміни, і програмні з точки зору розбудови поточної ІТ системи "Укрзалізниці".

Директор філії "Пасажирська компанія" також зазначив, що порівняно з 2020 роком, у 2021 році "Укрзалізниця" показала хорошу динаміку з точки зору покриття витрат доходами саме в сегменті пасперевезень.

Для подальшого поліпшення ситуації в компанії триває робота над упровадженням контрактів на суспільно значущі перевезення, оскільки багато років у УЗ залишається "величезний відсоток недофінансування" з боку місцевої влади.

"Плюс, ми активно працюємо над питанням контролю оплати за проїзд. У передмісті, наприклад, ми пілотуємо IT-систему, яка дає змогу реалізовувати квитки онлайн або через кіоски і разові, і абонентські для пасажирів. Також переглядаємо конфігурацію турнікетної системи, щоб знизити відсоток безбілетників", - повідомив Перцовський.

Він також наголосив, що ідея вивести пасажирське сполучення на рівень собівартості неможлива в межах чинної моделі ринку і не має сенсу.

"Однозначно, сьогоднішні тарифи покривають не більше ніж 40-50% вартості, залежно від сегмента, десь більше - до 60-70% на окремі класи та маршрути. У передмісті - менше. Водночас це не означає, що тарифи можна і потрібно доводити до 100% покриття. Немає жодної країни світу, де це працювало б. Навпаки, абсолютно скрізь дельта покривається за рахунок так званих публічних договорів, де національний уряд або регіональні органи контрактують важливі соціальні сервіси", - описав ситуацію він.

За словами керівника "Пасажирської компанії", економіка залізничних пасажирських перевезень така у всьому світі, оскільки самі собою вони дуже витратні й потребують великих вкладень в інфраструктуру, яка є, по суті, суспільним благом і дає змогу розвантажити інші транспортні артерії.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Каллас припускає, що США рано чи пізно приєднаються до Спецтрибуналу

Шмигаль: сьогодні приймається політичне рішення, наступний крок - запуск юридичної процедури створення Спецтрибуналу

Сибіга: У Львові приймаються політичні документи щодо трибуналу, попереду – процедурно-формальне схвалення і угода з Радою Європи

Держави ЄС вже зобовʼязалися надати Україні щонайменше 1,35 млн снарядів до кінця року - Сибіга

Ратифікована угода про корисні копалини виглядає стандартизованою інвестугодою без дискримінаційних положень – юрист

Сибіга анонсував зустріч з угорською стороною щодо вступу в ЄС: ми налаштовані на конструктивний діалог

Шмигаль подякував ЄС за EUR75 млрд фінансової, економічної та гумдопомоги і за майже EUR50 млрд військової підтримки

Шмигаль: Український народ може очікувати на лаві підсудних російських політиків і військове керівництво за злочин агресії

Затримано проректора військової академії, який змушував підлеглих будувати йому будинок

Каллас про створення трибуналу за злочини агресії РФ: кожен сантиметр війни задокументований, немає місця для безкарності

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА