07:30 08.05.2022

Зеленський: Уряд має прискорити транспортування пального від європейських портів до наших споживачів

3 хв читати
Зеленський: Уряд має прискорити транспортування пального від європейських портів до наших споживачів

Президент України Володимир Зеленський заявив, що уряд має прискорити транспортування пального від європейських портів до українських споживачів.

"Ключове завдання для урядовців – пришвидшити транспортування пального від європейських портів до наших споживачів. Обсяг такого транспортування має збільшуватися щодня", - заявив Зеленський у традиційному відеозверненні в суботу.

Він також зазначив, що наразі робиться все, щоб держава виконувала всі соціальні зобов'язання попри дефіцит бюджету внаслідок руйнування російською армією економіки України.

На нараді з членами уряду в суботу Зеленський нагадав, що питання дефіциту пального порушували минулого тижня. "На початку минулого тижня ми домовилися, що цього тижня ми вирішимо питання. Тиждень спливає", – сказав Зеленський.

У свою чергу перший віцепрем'єр – міністр економіки Юлія Свириденко назвала головною проблемою – логістику прийому пального для України у східно-європейських портах.

"Якщо подивитися за імпортом, ми за останні п'ять днів ввозимо рівно стільки ж, навіть трохи більше, ніж споживаємо. Європа виявилася просто не готовою: навіть не в частині ресурсу, а в частині логістики. У нас вузьке місце - це порти, європейські порти", - наголосила вона.

"У нас Гданськ, Гдиня, Свиноустя, Констанца, Бурґас – там затор. Ми попросили (главу МЗС) Дмитра Кулебу включитись уже на міжнародному рівні – попросити надати зелений коридор Україні у цих портах", - додала Свириденко.

Як повідомлялося, дефіцит пального в Україні виник через припинення його постачань із традиційних ринків Білорусі та РФ і блокування морських постачань, масованих ударів російського агресора по інфраструктурі ринку, зокрема руйнування Кременчуцького НПЗ, а також через запроваджені урядом граничні ціни на бензин та дизпальне.

Уряд у межах боротьби з дефіцитом підвищив граничні рівні торговельної надбавки до середньої роздрібної ціни дизельного пального, що реалізовується АЗС, з 5 до 7 грн/літр, бензину – з 4,55 грн до 6,5 грн/літр. Окрім того, він дозволив АЗС без обмежень встановлювати ціну на "брендове преміальне" пальне за умови, що вони також продають пальне за цінами, що регулюються державою, тоді як раніше вона не могла перевищувати регульовані державою "стелі" більше ніж на 5%.

Нарешті, згідно з ухваленою 29 квітня постановою, у розрахунку регульованої ціни також збільшено витрати на зовнішнє логістичне забезпечення з $50 до $80 за тонну.

За новими формулами ціна бензину для його продажу через мережу АЗС не має перевищувати 37,69 грн/літр, на "звичайне" дизпальне – 42,63 грн/літр. Порівняно з кінцем квітня граничну ціну підвищено на 3,59 грн/літр та 3,97 грн/літр відповідно.

Проте мережі АЗС за цими цінами обмежують продаж пального 10-15 л, але навіть у таких обмежених кількостях його дуже складно купити у центрі, на сході та півдні країни. Водночас усе більше заправок, поки що небрендових, пропонують пальне дорожче на 10-15 грн і більше. За такими самими цінами пальне продають оптовим споживачам.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА