19:54 17.05.2022

Транспортна система країн ЄС технічно не готова перевозити великі обсяги вантажів із України

2 хв читати
Транспортна система країн ЄС технічно не готова перевозити великі обсяги вантажів із України

"Укрзалізниця" наголошує на низці проблем з боку транспортної системи європейських країн, які заважають нарощувати обсяги транспортування вантажів залізницею з України до Європи.

"Блок технічних проблем у тому, що транспортна система європейських країн не готова технічно перевозити такі великі обсяги. Їй потрібен додатковий рухомий склад - вагони та локомотиви, їм потрібно добудовувати певні гілки, щоб можна було пропускати більший обсяг вантажів", - заявив під час онлайн -конференції "Економіка війни: огляд травня та фокус на інфраструктуру" заступник директора департаменту з комерційної роботи "Укрзалізниці" Валерій Ткачов.

За його словами, сьогодні "Укрзалізниця" перевозить лише 2 тис. вагонів або приблизно 130 тис. тонн вантажів на день на західних прикордонних переходах, що приблизно дорівнює 3,8 млн. тонн вантажів на місяць. При цьому власні потужності УЗ дозволяють перевозити 3422 вагони або 220 тис. тонн на день.

На думку українського залізничного оператора, корінь проблеми в тому, що залізниця інфраструктури України та Європи значно відрізняється за шириною колії. І для того, щоб між цими двома інфраструктурами відбувався обмін вантажами, є лише два способи: здійснювати перевантаження на кордоні або змінювати візки вагонів. При цьому в УЗ зазначають, що перевантажувальних терміналів не вистачає.

"Крім того, найгостріша проблема - у кількості вагонів євроколії 1435. Тобто, ми зі свого боку можемо перевезти набагато більший обсяг вантажів, але виникає проблема або нестачі перевантажувальних потужностей, або проблема наявності європейських вагонів", - зазначив Ткачов.

Він також наголосив на наявності ще однієї технічної проблеми, яка полягає в тому, що інфраструктура європейських країн має обмежену пропускну спроможність, оскільки будувалася для потреб внутрішньоєвропейських перевезень.

"У Європі частка залізничних перевезень у загальній структурі транспортної системи це 15-35%, у нас же 65%. Тому європейська інфраструктура спочатку не розрахована на такі великі обсяги перевезення вантажів залізничними", - наголосив він.

За словами Ткачова, на темпи зростання залізничних перевезень також впливають організаційні питання бізнесу, який багато років будував ланцюжки поставок у бік портів, і якому тепер потрібно переорієнтуватися на прикордонні залізничні переходи.

"Зараз у нас на мережі вже накопичилося 34 тис. вагонів, які завантажені та очікують на перетин кордону", - наголосив Ткачов.

Крім того, суттєво уповільнює вантажоперевезення наявність низки бюрократичних процедур на кордоні, зокрема - процедури фітосанітарного та ветеринарного контролю, що повторюються.

При цьому зростання обсягів залізничного перевезення продовжує відновлюватися: за словами Ткачова, у березні УЗ перевезла 416 тис. тонн агропродукції, у квітні – 638 тис. тонн. Мета "Укрзалізниці" - вийти на 1-1,5 млн. тонн/місяць експорту зернової продукції.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

У Хмельницькому заарештували двох чоловіків, які напали на працівника ТЦК

Військовий тероборони Одеси організував схему заробітку на ухиленні від мобілізації за психіатричними діагнозами

Федоров оголосив про запуск в "Дії" бета-тесту цифрового дозволу на зброю

Майже 2 тис. га української землі вигоріло за вихідні - ДСНС

Завершено розслідування справ щодо корупції на Укрзалізниці, в яких фігурують колишній радник ОП Шило та нардеп Бондар

Сирський: У призначенні командирів корпусів пріоритет надано молодим, перспективним офіцерам, які вже мають достатній бойовий досвід

Укргідрометцентр попереджає про сильні пориви вітру і дощі в Карпатах і Закарпатті

Командир військової частини з Київщини незаконно оформив бойові виплати на понад 7 млн грн

СБУ викрила в Черкасах колишніх комуністів, які закликали захопити всю Україну

Через потепління котельні у Харкові переведені на дискретний режим

РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА