Інтерфакс-Україна
19:10 03.06.2022

Білорусь може дозволити транзит українського зерна в обмін на доступ до балтійських портів

2 хв читати
Білорусь може дозволити транзит українського зерна в обмін на доступ до балтійських портів

Питання вивезення українського зерна обговорили під час телефонної розмови у п'ятницю президент Білорусі Олександр Лукашенко, законність переобрання якого Захід не визнає, та генеральний секретар ООН Антоніу Гутерреш.

"Співрозмовники обговорили найбільш актуальні питання порядку денного, окремо зупинившись на питанні вивезення зерна з території України. Глава держави чітко окреслив позицію на цю тему: Білорусь готова до постачання українського зерна до балтійських портів через територію країни. Також Білорусь готова надавати усіляку допомогу з його перевалки білоруським залізничним транспортом, виділивши для цього необхідні потужності", - повідомляє близький до пресслужби президента телеграм-канал "Пул Первого" у п'ятницю.

Лукашенко запропонував генеральному секретарю ООН за столом переговорів за участю представників Білорусі, України та балтійських країн (готових надати порти) врегулювати проблеми постачання.

"Водночас головне, як було зазначено у розмові, щоб ці порти (Німеччини, Польщі, балтійських країн, Росії) були відкриті й для білоруських товарів. Тобто, створивши умови для транзиту українського зерна, в портах, які здійснюватимуть його перевалку, була можливість вантажити і товари з Білорусі", - йдеться у повідомленні.

Генсек ООН попросив невелику паузу у декілька днів, щоб переговорити з керівництвом зацікавлених країн і визначити умови постачання на міжнародні ринки українського зерна через Білорусь.

Раніше литовський міністр транспорту Маріус Скуодіс зазначав, що реальних шляхів вивезення зерна з України лише два – розблокувати за допомогою міжнародних структур українські порти або створити гуманітарний коридор для провезення вантажів через Білорусь до портів країн Балтії.

Основна проблема перевезення українського зерна до Литви в обхід Білорусі – нерозвиненість залізничної інфраструктури у західному напрямку – нині через Польщу можуть ходити лише два-три потяги за добу.

"Клайпедський порт здатний перевалювати досить багато - не рахуючи терміналу насипних вантажів – майже 8 млн тонн, і цю кількість може бути збільшено за рахунок інвестицій у потужності. На жаль, через інфраструктурні обмеження нині до Литви можна завозити лише 1-1,5 млн тонн українського зерна за рік", - повідомляв у травні Скуодіс.

Логістика між Україною та Литвою ускладнюється різними залізничними коліями – в Україні та Литві досі використовують російську, а в Польщі – європейську, тому під час перевезення вантажів необхідно змінювати рухомий склад.

Порт Клайпеди здатний щорічно перевалювати до 8-9 млн тонн сільгосппродукції з України у разі вирішення проблем залізничної логістики.

За даними Єврокомісії, Україна займає 10% світового ринку пшениці, 13% – ячменю, 15% – кукурудзи, понад 50% ринку соняшникової олії.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Свириденко: Уряд перевіряє працівників АРМА і ухвалює кадрові рішення щодо тих, хто фігурує в матеріалах НАБУ

Внаслідок ворожого удару по житловому сектору на Сумщині травмована людина

Бельгія засуджує масові атаки Росії на Україну та удар по посольству Азербайджану

Ворог атакував енергообʼєкти та інфраструктуру на Чернігівщині

Зеленський доручив оновити керівництво ключових енергетичних і майнових інституцій України

Зеленський анонсував історичну угоду з Францією та візит до Іспанії для посилення обороноздатності України

Студія "Квартал 95": Не дозволимо втягувати себе в політичні ігри або маніпуляції

Генштаб зафіксував 176 бойових зіткнень упродовж доби

Збито/подавлено 139 із 177 цілей противника, є влучання на 14 локаціях

В Одеській області вночі пошкоджено об’єкти енергетики через удари безпілотників

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА