Майже кожен другий ветеран вважає, що суспільство не поважає його, а держава не виконує своїх зобов'язань
Частка українських ветеранів, переконаних у відсутності поваги до них з боку суспільства, зросла з 25,4% до 44,1% з лютого до жовтня поточного року, свідчать результати чергового онлайн-опитування "Портрет ветерана", представленого Українським ветеранським фондом (УВФ) Міністерства у справах ветеранів України в понеділок.
Відповідаючи на запитання, чи виконує сьогодні держава свої зобов'язання перед ветеранами, 44,6% респондентів відповіли негативно, лише 18,8% позитивно. З лютого відсоток ветеранів, які вважають, що держава абсолютно не виконує своїх зобов'язань перед ними, зріс удвічі (з 8,3% до 21,4%), повідомляють у пресслужбі УВФ.
"Різниця в результатах, яку ми відстежуємо, свідчить про стигматизацію образу ветерана. Коли розпочинається стигматизація (а вона вже почалася), з нею потрібно оперативно працювати. Пояснювати суспільству, що образ ветерана не єдиний. Ветерани всі різні, а проблеми індивідуальні. І їх потрібно вирішувати разом. Наприклад у тісній співпраці з громадянським суспільством, як це працює у США", - зазначила в.о. виконавчого директора УВФ Руслана Величко-Трифонюк.
У пресслужбі фонду зазначають, що поточне опитування засвідчило актуальність для ветеранів таких ризиків як: проблеми з фізичним здоров'ям і труднощі з отриманням медичної допомоги - 55,2% респондентів; психоемоційна нестабільність - 53,8%; відсутність інклюзивного простору та адаптованого робочого місця для осіб з інвалідністю - 53,2%; нерозуміння суспільства - 46,6%; проблеми з оформленням соціальних пільг - 44,5%; відсутність роботи - 42,5%. Переважно малоймовірною респонденти вважають появу таких явищ, як порушення законів, участь у злочинності - 36,6% та самогубства - 29,1%.
Однією з найпоширеніших потреб ветеранів у цивільному житті залишається необхідність працевлаштування. За результатами опитування аналітики УВФ помітили стійку невпевненість у поверненні до свого робочого місця після демобілізації.
"Судячи з цифр систематичних опитувань, дедалі більше громадян звертаються за державними послугами, оцінюють їх якість із різних позицій. Висока якість послуг має бути нормою для держави... Маємо створити комплексну реформу законодавства у сфері ветеранських політик, впроваджувати глобальні та локальні проєкти", - зазначив радник міністра у справах ветеранів України Олексій Тарабукін.
"Наразі у громадах завдяки помічникам ветерана ми бачимо два ключові запити. По-перше, це підтримка ветеранів, які проходять лікування та реабілітацію в шпиталях... По-друге, це комунікація в громадських просторах щодо потреб і запитів ветеранів та членів їхніх родин. Це дослідження є навігатором про те, як виходити на індивідуальну політику ветерана та реальні можливості громади", - зазначила заступниця директора департаменту цифрового розвитку та трансформацій Мінветеранів Надія Адаменко.