Воєнна розвідка України здійснила успішну кіберспецоперацію щодо "Росавіації"

Головне управління розвідки Міністерства оборони України інформує, що в результаті успішної складної спеціальної операції в кіберпросторі вдалося отримати великий обсяг закритих службових документів структурного підрозділу міністерства транспорту Росії - "Федерального агентства повітряного транспорту" ("Росавіація").
Як повідомляється на сайті ГУР Міноборони України, серед отриманих у результаті злому та проникнення у ворожі інформаційні системи даних - перелік щодобових звітів "Росавіації" в масштабах усієї Росії за більше ніж півторарічний період.
"Їх аналіз свідчить - сфера цивільної авіації терористичної росії перебуває на межі колапсу", - зазначено в повідомленні.
Українська розвідка також оприлюднила отримані документи та вказала на низку важливих фактів щодо "Росавіації". Зокрема, за січень 2023 року в цивільній авіації Росії було зафіксовано 185 авіапригод. Близько третини кваліфіковано як інциденти різного рівня небезпеки. Лідером тут став російський ближньомагістральний літак "сухой superjet" ― 34 проблемні випадки.
Також за перші дев’ять місяців 2023 року в РФ задокументували 150 випадків технічних несправностей літаків. За аналогічний період 2022 року зафіксовано 50 таких інцидентів. Отже, зростання небезпеки польотів у Росії зросло втричі. Найпроблемнішими місцями російської авіації залишаються двигуни та шасі, а також інші важливі елементи гідросистеми, закрилки та програмне забезпечення.
У розвідці зазначили, що РФ зазнає серйозних труднощів з обслуговуванням бортів із великим нальотом. Через брак потужностей і фахівців у Москві намагаються переорієнтувати обслуговування літаків на Іран.
"Гострий дефіцит запчастин призвів до так званого авіаканібалізму на росії, коли одні літаки розбирають для ремонту інших. Згідно з оцінкою наявних даних до середини 2023 року в рф пустили на "донорство" понад 35% повітряних суден", - ідеться в повідомленні.
Крім того, більшість радянських літаків Ан-2 на сьогодні не можуть відірватися від землі, оскільки двигуни до них вироблялися в Польщі, але через санкції їх постачання припинено. Також лише протягом січня 2023 року серед 220 суден Airbus, що перебувають у Росії, зафіксовано 19 різних відмов. Зокрема, у дев’яти літаках, які використовує "Аерофлот", зафіксовано 17 випадків задимлення.
Із 230 літаків Boeing, які використовуються в Росії, зафіксовано 33 технічні відмови тих чи інших систем літака.
"Ще у вересні 2022 року Міжнародна організація цивільної авіації (ICAO) позначила росію червоним кольором, разом з Ліберією та Бутаном, що свідчить про вкрай високий ризик для безпеки польотів", - зазначили в ГУР.
Як наголосили в розвідці, аналіз характеру авіаційних інцидентів за отриманими документами свідчить, що низка відмов, особливо пов'язаних із двигунами, шасі та механізацією крил, має системний характер.
"Відповідна реальність - прямий наслідок санкцій, найбільш болючими з яких для держави агресора росії стали заборона на постачання повітряних суден і запчастин до них; повна відмова в технічному обслуговуванні й наданні послуг; відмова в оновленні програмного забезпечення; затримання російських повітряних суден за кордоном; обмеження доступу до метеорологічної інформації для аеронавігації", - додали в ГУР.