Грецькі судноплавні компанії відмовляються від перевезення російської нафти
Три великі грецькі судноплавні компанії Minerva Marine, Thenamaris і TMS Tankers останніми тижнями припинили транспортування російської нафти, щоб уникнути санкцій з боку США, повідомляє в четвер агентство Reuters.
Всі три компанії були активними відправниками російської нафти і палива аж до вересня-жовтня, коли вони почали скорочувати свою участь, згідно з даними трейдерів і суднових агентів, з якими ознайомилося агентство Reuters. Усі три компанії відхилили запити на судна для навантаження російської нафти в листопаді і пізніше, розповіли трейдери, які раніше співпрацювали з цими трьома фірмами.
У компаніях не відповіли чи відповіли відмовою на запити про коментарі.
Вихід грецьких вантажоперевізників із торгівлі відбувся за посиленням санкцій США, введених щодо постачання російської нафти. У жовтні Вашингтон ввів перші санкції проти власників танкерів у Туреччині та Об'єднаних Арабських Еміратах, які перевозять російську нафту за ціною вище встановленої країнами "Великої сімки" цінової межі в 60 доларів за барель. Минулого тижня США запровадили санкції щодо ще трьох кораблів.
Три грецькі компанії займалися поставками російської нафти протягом десятиліть і продовжували це робити, коли більшість інших західних компаній припинили роботу цими маршрутами, щоб уникнути зростаючих ризиків санкцій і введення цінового обмеження. Ці компанії управляють більш ніж 100 нафтовими танкерами, здатними обробляти майже весь експорт нафти з російських європейських портів Приморськ, Усть-Луга та Новоросійськ обсягом приблизно 10 мільйонів тонн на місяць або 2,4 мільйона барелів на день. Вони також мають флот невеликих танкерів, що перевозять паливо.
"Темного флоту може виявитися недостатньо для перевезення всієї російської нафти", - заявив один із трейдерів, які займаються транспортуванням російської нафти, маючи на увазі появу так званого "темного флоту" відправників вантажу, які перевозять нафту з підсанкційних Росії та Ірану.
Основною причиною він назвав той факт, що російська нафта тепер доставлялася до споживачів в Азії 8-10 тижнів, а не два тижні як до санкцій, коли нафта продавалася в Європі. Це означає, що для торгівлі потрібно більше танкерів.
Однак на даний момент Росія, схоже, справляється із ситуацією, оскільки втрутилися інші судноплавні компанії, кажуть трейдери. За даними трейдерів та судноплавних даних, Росія тепер покладається на свою судноплавну компанію "Совкомфлот" та безліч маловідомих судноплавних компаній, зареєстрованих в ОАЕ, Індії, Гонконгу, Сейшельських островах, Гані та інших місцях. Судна несуть прапори різних держав від Ліберії до островів Кука.