Інтерфакс-Україна
16:26 14.07.2021

Єврокомісія представила масштабний план досягнення кліматичних цілей ЄС

2 хв читати
Єврокомісія представила масштабний план досягнення кліматичних цілей ЄС

Єврокомісія (ЄК) у середу представила масштабну програму із боротьби зі зміною клімату, метою якої є скорочення до 2030 року викидів CO2 у Європейському Союзі не менше ніж на 55% порівняно з базовим рівнем 1990-х рр.

Програма, що отримала назву Fit for 55, передбачає активніше використання європейськими компаніями та домовласниками чистих технологій, зокрема відновлюваних джерел енергії та електромобілів. Запропоновані заходи покликані скоротити викиди в усіх сегментах європейської економіки, включаючи виробництво електроенергії, автомобільний і житловий сектори, а також судноплавство, авіацію та сільське господарство.

Одним із ключових пунктів реформи є впровадження механізму транскордонного вуглецевого регулювання (ТВР), що передбачає стягнення зборів із імпортованих ЄС товарів залежно від їхнього вуглецевого сліду. У рамках першого трирічного етапу реалізації ТВР, який стартує у 2023 році, зборами обкладатиметься імпорт сталі, цементу, добрив та алюмінію.

Запроваджуючи такий механізм, ЄК прагне захистити своїх виробників, оскільки посилення кліматичного регулювання в ЄС підвищує їхні витрати та погіршує їхні конкурентні позиції порівняно з виробниками з країн із менш суворим регулюванням. Крім того, цей механізм має сприяти скороченню викидів за межами Євросоюзу, вважають у ЄК.

Ще одним базовим пунктом кліматичної програми ЄК є розширення чинної системи торгівлі квотами на викиди CO2 (ETS) за рахунок включення до неї нових галузей, що має прискорити темпи декарбонізації. Так, Брюссель хоче запровадити квоти на викиди, вироблені автомобільним сектором і під час обігріву будівель.

Крім того, ЄС має намір суттєво посилити стандарти викидів для нових автомобілів у наступні 15 років. Поставлені цілі фактично означатимуть заборону на продаж нових машин із дизельними та бензиновими двигунами до 2035 року. Крім того, будуть запроваджені правила, покликані підвищити доступність зарядкових станцій і стимулювати споживачів до переходу на електромобілі.

Авіаційний і судноплавний сектори також нестимуть покарання за забруднення довкілля - в рамках реформи вперше буде запропоновано відповідний податок для цих галузей. Судноплавний сектор також підпаде під розширену схему ETS із 2023 року.

Пропозиції ЄК отримали підтримку серед країн Євросоюзу, однак урядам європейських держав і Європарламенту ще належить пропрацювати деталі нової кліматичної програми, пише газета Financial Times.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Фонд декарбонізації профінансував уже 36 проєктів з енергоефективності та розвитку ВДЕ

Турецька Onur Group планує до 2030 р. інвестувати $450 млн у спорудження 690 МВт нової генерації в Україні

Протягом 2025р. кількість біометанових заводів має зрости майже удвічі, їхня потужність - втричі – глава БАУ

Вітроенергетика не знаходить підтримки Мінфіну щодо пільгового імпорту вітротурбін – голова УВЕА

В Україні буде створена Зелена платформа з каталогом доступних програм зеленого фінансування

UNIT.City розпочав будівництво власної СЕС 1,3 МВт для підвищення автономності

ОККО Group планує запустити на повну біоетанольний завод у ІІІ кв.-2026 – СЕО

Реалізація плану з енергетики та клімату до 2030р потребує $40 млрд – DIXI Group

Проєкт 1,5 ГВт ВЕС на Закарпатті займе до 5 років – СЕО "Вітряні парки України"

У виробника вітротурбін "ФВТ" та на зведенні ВЕС на Закарпатті вже працює майже 20% місцевого населення – СЕО

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА