ЄС представив план справедливого «зеленого» переходу, сподівається створити 1 млн робочих місць до 2030р.
Єврокомісія презентувала план справедливого переходу до кліматично-нейтральної економіки в рамках стратегії Green Deal, який є доповненням до пакету законопроектів «Fit for 55» для скорочення викидів парникових газів у Євросоюзі на 55% до 2030 року порівняно з 1990 роком, повідомляє Green Deal.
«Справедливість та солідарність є визначальними засадами стратегії European Green Deal. Ключові чинники успіху «зеленого» переходу полягають у заходах підтримки людей та їхній активній участі (у «зеленому» переході – ІФ). З урахуванням впровадження правильних заходів «зелений» перехід до ЄС може створити додатково 1 млн робочих місць до 2030 року і близько 2 млн до 2050 року», — наголошується в повідомленні ЄК.
Єврокомісія пропонує впроваджувати політику у контексті підтримки зайнятості, полегшення переходу з одного робочого місця на інше, доступності якісної освіти, зокрема у сфері «зеленої» трансформації.
Крім того, ЄК пропонує країнам-членам запроваджувати пільгові податкові режими та системи соцзахисту в секторах, які прагнуть до досягнення кліматичних цілей, та полегшувати доступ до фінансування для малого та середнього бізнесу, чия діяльність також сприяє виконанню кліматичних цілей ЄС.
У ЄК пояснили, що Соціальний кліматичний фонд, про створення якого було оголошено у липні, підтримуватиме вразливі домогосподарства, користувачів транспорту та дрібних підприємців, які можуть постраждати від запровадження системи торгівлі викидами (СТВ) для транспортного сектору та сектору опалення будівель у ЄС. Фонд, як повідомлялося раніше, надасть країнам-членам фінансування у розмірі EUR72,2 млрд на період 2025-2032 років та фінансуватиметься за рахунок надходжень від реалізації квот на викиди у європейській СТВ (EU ETS).
Таким чином, Єврокомісія підтвердила свій намір запровадити другу СТВ у ЄС для транспортного сектору та сектору опалення будівель, незважаючи на критику низки євродепутатів.
Крім цього, ЄК пропонує переглянути регламент трансєвропейських транспортних коридорів (TEN-T) для його адаптації до стратегії Green Deal, яка передбачає скорочення викидів транспортного сектора на 90% до 2050 року порівняно з 1990 роком. Зокрема, великі 424 міста TEN-T мають до 2025 року розробити план сталої міської мобільності.