Інтерфакс-Україна
15:30 15.12.2021

Україна посіла 21-ше місце в рейтингу інвестпотенціалу енергопереходу в країнах, що розвиваються – BloombergNEF

2 хв читати
Україна посіла 21-ше місце в рейтингу інвестпотенціалу енергопереходу в країнах, що розвиваються – BloombergNEF

З кумулятивною оцінкою 1,74 із 5 Україна посідає 21-ше місце в рейтингу інвестиційного потенціалу країн з погляду здійснення енергопереходу, 48-ме місце – у світовому масштабі.

Про це йдеться в десятому звіті Climatescope, який проводить щороку аналітичний центр агентства Bloomberg – BloombergNEF – і який охоплює 136 країн світу (107 таких, що розвиваються, та 29 розвинених), передає Green Deal.

Аналітики відзначають прогрес країни в частині виконання Першого національно визначеного внеску до Паризької угоди, згідно з яким Україна до 2030 року зобов’язалася скоротити викиди парникових газів до 60% від рівня 1990 року, але зробила це набагато раніше. Зокрема, у 2019 році, згідно з проектом Національного кадастру антропогенних викидів за 1990-2019 роки, викиди CO2 становили 332 млн тонн – 37,6% від рівня 1990 року.

Також зазначено, що Україна, відповідно до Оновленого національно визначеного внеску, зобов’язалася скоротити викиди на 65% до 2030 року і наростити до 2035 року частку відновлюваних джерел енергії (ВДЕ) в електроміксі до 25%.

У звіті наголошується, що Україна досягла попередньої мети щодо збільшення частки ВДЕ до 11% до 2020 року, зокрема, завдяки фінансовим стимулам та пільгам із боку уряду.

Аналітики також згадують про “зелені” аукціони, які очікуються у 2022-2025 роках.

Водночас у розділі “Відмова від викопного палива” йдеться про обіцянку України відмовитися від вугільної енергетики до 2035 року, яку дали представники української делегації на кліматичному саміті у Глазго COP26. Водночас у коментарі порталу Green Deal віце-прем’єр України Ольга Стефанішина повідомила, що Кабмін не затверджував офіційних документів із метою відмови від вугільної генерації до 2035 року, і Міністерство енергетики має скоригувати цю дату.

Аналізуючи транспортний сектор України, експерти звертають увагу на мету Національної транспортної стратегії щодо досягнення 75%-ї частки електротраспорту у внутрішніх перевезеннях до 2030 року, законопроект, що регламентує роботу на маршрутах лише електробусів після 2030 року, а також законопроект, який забороняє імпорт бензинових та дизельних автомобілів в Україну з 2030 року.

Попри відсутність грантів чи кредитів для купівлі електромобілів, Україна має намір за підтримки ЄБРР запровадити безвідсоткові кредити на ці цілі, нагадують у BloombergNEF. Водночас наголошується, що в Україні з 2016 року не стягують ввізне мито на електромобілі і до 2022 року продовжено звільнення від сплати ПДВ.

Найслабша динаміка розвитку спостерігається у секторі ЖКГ. Аналітики наголошують, що Україна дуже залежить від газу в опалюванні будівель, тоді як стандарти енергоефективності перебувають на мінімальному рівні. Водночас згадано про програму “теплих кредитів”.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Vitagro Energy залучить 16 млн грн від Фонду декарбонізації України для встановлення когенераційного модуля

Під час купівлі нових авто українці отримуватимуть інформацію про витрати палива та рівень викидів - Свириденко

Виробник обігрівачів вінницький завод "Маяк" встановив власну СЕС потужністю 236 кВт

Vestas встановив в Україні вітротурбін на 880 МВт потужності ВЕС й продовжує працювати - регіональний директор

1,3 ГВт ВЕС окуповано РФ, ще 40 МВт знищено чи пошкоджено - представник ОП

ЄБА закликала до перегляду кліматичних цілей України з урахуванням воєнних та економічних реалій

Рада прийняла за основу законопроєкт про вдосконалення механізму "зелених" аукціонів

"Інтерпайп" приєднується до проєкту "зеленої" енергетики в протоці Ла-Манш

Впровадження CBAM недостатньо для стимулювання декарбонізації - дослідження

Кабмін затвердив Дорожню карту відокремлення надбавки на ВДЕ-генерацію від тарифу на передачу е/е "Укренерго"

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА