09:56 15.04.2020

В.о. голови правління УЗ Желько Марчек: Тільки збережений персонал зможе повернути операційні показники "Укрзалізниці" до докарантинних

5 хв читати
В.о. голови правління УЗ Желько Марчек: Тільки збережений персонал зможе повернути операційні показники "Укрзалізниці" до докарантинних

Бліц-інтервю виконуючого обов’язки голови правління АТ "Укрзалізниця" Желько Марчека інформаційному агенству "Інтерфакс-Україна"

- Прокоментуйте, будь ласка, інформацію у ЗМІ щодо рішення призупинити соціальні виплати залізничникам, а також щодо узгодження наказів про запровадження режиму простою та призупинення виплат, гарантованих колективним договором.

- Передовсім давайте чітко визначимо: сьогодні остаточне системне рішення з цих питань не ухвалено. Так, операційні показники, точніше, сильне падіння вантажних перевезень та інших доходів, змушують нас шукати рішення. І повірте, не тільки в площині скорочення виплат співробітникам, скоріше - навпаки.

На найближчому засіданні правління буде розглянуто, зокрема, й це питання.

Подібні заяви в пресі сьогодні – це швидше спекуляція, ніж факти. Я жодних таких рішень не ухвалював - більше того: не можу ухвалити без консультацій з профспілками, бо це порушення трудового законодавства. Згідно з процедурою, ми офіційно повідомили репрезентативну сторону профспілок, якою на нашому підприємстві наразі є Профспілка залізничників і транспортних будівельників України, провели консультації. Гадаю, наші аргументи почули. І ми, і профспілки зацікавлені у збереженні наших співробітників і компанії. Час складний, доведеться усім скоротити витрати, але карантин закінчитися, і тільки збережений персонал зможе повернути операційні показники "Укрзалізниці" до докарантинних.

Окремо хочу акцентувати: в нових складних умовах нам вдалося додатково істотно заощадити за рахунок ухвалення правильних управлінських рішень щодо оптимізації і оперативного заморожування частини операцій. І ці гроші підуть, зокрема, й на забезпечення гідного рівня заробітної плати наших співробітників, навіть у поточних умовах. Давайте не забувати: забезпечення добробуту наших співробітників – мій прямий обов'язок як члена правління, який відповідає за персонал. Усі три роки мого перебування на посаді рівень заробітних плат і виплат співробітникам тільки зростав, я виконував всі й корпоративні KPIs, і людські – ми робили максимум можливого для наших співробітників.

- Як наразі працює виробничий колектив?

- Ситуація з короновірусом, безумовно, вплинула на роботу з персоналом. Безпека праці й до карантину завжди була для нас пріоритетом. Ми впроваджуємо комплексну програму заходів, спрямованих на запобігання поширенню коронавірусної інфекції серед працівників та мінімізації впливу на діяльність компании. В кожному окремому випадку шукаємо найбільш виправдане рішення.

Значного впливу на структуру праці об’єктивно зазнала сфера пасажирських перевезень: зараз більшість працівників, задіяних у цьому виді діяльності, перебуває в режимі простою. При цьому одразу важливо зазначити, що ми - одна з небагатьох компаній України, котра за діючої Галузевої угоди проводить оплату працівникам, які перебувають у простої з разрахунку 100%-го посадового окладу або тарифної ставки. Це одні за найкращих умов в країні.

В той же час у зв’язку зі зниженням інтенсивності пасажирського руху ми сконцентрувалися на ремонтних роботах по нашій залізничній інфраструктурі та рухомого складу пасажирських перевезень: проводимо роботи середніх та капітальних ремонтів колії, стрілочних переводів, контактної мережі, пасажирських вагонів тощо. Це ключові роботи для забезпечення швидкісного, безпечного руху та якості пасажирських послуг.

Ми ефективно оптимізували роботу персоналу, тому, безумовно, й надалі продовжимо виконувати завдання з перевезення вантажів: усі підрозділи - депо, станції, "гірки" - працюють в штатному режимі. Збереження колективу та стабільність діяльності компанії - для нас пріоритет. Ми розуміємо й на практиці реалізовуємо нашу соціальну відповідальність!

- Вчора "Укрзалізниця" офіційно оприлюднила інформацію про те, що вас усунули від виконання обов'язків члена правління компанії і рекомендовано Кабміну звільнити вас з посади в.о. голови правління УЗ. Який в підсумку зараз ваш правовий статус в компанії?

- Важливо розуміти просту річ: призначення та зняття з посади голови правління "Укрзалізниці", включаючи статус виконуючого обов'язки, перебуває виключно у компетенції Кабінету міністрів України.

На сьогодні я виконую обов'язки голови правління компанії, згідно з розпорядженням КМУ № 64-р від 5 лютого 2020 року.

Інша річ з посадою члена правління, де у наглядової ради АТ "Укрзалізниця" є повноваження відсторонити від виконання обов’язків (але не звільнити - це теж повноваження КМУ). Відповідно до рішення наглядової ради від 7 квітня 2020 року, мене відсторонено від здійснення повноважень на посаді члена правління АТ "Укрзалізниця", при цьому я продовжую обіймати цю посаду. Це рішення наглядової ради не впливає на моє тимчасове виконання голови правління компанії.

- Тоді як ви можете прокоментувати ваше усунення саме від виконання обов’язків члена правління, відповідального за персонал?

- Як це можна прокоментувати? Здивований. Як я вже сказав, за три роки я та моя вертикаль показали гарні результати, усі завжди були задоволені. Тепер з незрозумілих причин - усунення. Коли я отримав рішення наглядової ради, також, як і ви, шукав відповідь, але так і не знайшов... Я бачу, що після призначення мене на посаду виконувача обов'язків ставлення змінилося, хоча формальних приводів для цього не було й немає.

Коли мені запропонували очолити "Укрзалізницю", я від самого початку висловив готовніть зробити це лише тимчасово й сконцентруватися на операційних завданнях. Жодного політичного тиску чи спроб впливу на свої рішення я не допускав. Мотивація для усіх моїх рішень лежить лише в площині операційної результативності. Після призначення в.о. дуже чекав на призначення постійного голови правління (наглядова рада двічі перенесла підбір кандидатів – ІФ). І для мене усунення від виконання обов’язків члена правління стало новиною, як і для решти інших.

- Як вплинув COVID-19 та карантин на роботу "Укрзалізниці" та які найближчі перспективи компанії?

- "Укрзалізниця", як і вся країна, звісно, страждає від впливу коронавірусу. Ми відчуваємо падіння обсягів вантажних перевезень, пасажирські перевезення зупинено (окрім спецперевезень медиків та поліції, близько 2 тис. чоловік щодня). Але ми працюємо й бачимо, як забезпечити стабільність і надалі.

Ми розробили та впроваджуємо програму дій щодо мінімізації впливу наслідків COVID-19 на операційну діяльність. Вона покликана забезпечити стабільні перевезення вантажів і передбачає повну ревізію витрат, аби зберегти фінансову стійкість компанії. 

Витрати, пов’язані з безпекою експлуатації рухомого складу та інфраструктури, залишаються у пріоритеті. Водночас некритичні закупівлі обмежуються, впроваджено жорсткий контроль видатків. Таким чином, "Укрзалізниця" уже переглянула план закупівель на 2020 рік. Наразі також здійснюється ревізія запасів з метою перерозподілу запчастин між виробничими підрозділами для першочергових ремонтів. Некритичні проекти тимчасово призупинено. І це – лише короткий перелік.

Про перспективи можу сказати: ми готуємося, але важливіше – готові до різних сценаріїв розвитку. Зараз багато хто робить досить тривожні прогнози щодо впливу пандемії і подальшого розвитку економічної ситуації, але можу запевнити: "Укрзалізниця" як державна компанія стратегічного значення та основа транспортної системи України й надалі докладатиме усіх зусиль для забезпечення стабільної роботи економіки країни. Аби лише не заважали!

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Жовква: Нам не потрібні посередники – нам потрібні країни, які готові жорстко розмовляти з Росією, бо мова російських ультиматумів закінчилась

Мінекономіки та Міноборони ще працюють над регламентом пересування перевізників за межі області - віцепрезидент АсМАП

Голова АВЛУ: Жодної підтримки українського експорту на рівні держави немає

Страхова історія водія стане важливим фактором при визначенні вартості ОСЦПВ після запровадження вільного ціноутворення - голова юруправління МТСБУ

ЄІБ у рамках Ukraine Facility залучить від EUR2 млрд на інфраструктурні проєкти, підтримку приватного сектору та консультаційні послуги - президентка Групи ЄІБ

Рішення ВЛК про визнання непридатними погоджують штатні ВЛК, які перебувають у сфері координації Міноборони - Карчевич

В Україні вже встановлено десятки МВт газової генерації, але нам потрібні тисячі - директор Центру досліджень енергетики

Впроваджувати проєкти відбудови можна швидко, проте необхідно створити умови для покращення ESG-стандартів через 5-10 років - партнер iC consulenten Маркус Квернер

У пошуках винних у прориві кордону на Харківщині вивчаємо таємні документи - перший заступник директора ДБР

Туризм - один із найпотужніших видів зброї в арсеналі миру - президент і СЕО WTTC Джулія Сімпсон

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА