Apartel resort планує розвиток курорту Поляна і виходить на європейський ринок
Українська мережа інвестиційних готелів Apartel планує відкриття п'ятизіркових готелів у Східниці та Косино у 2025 році, старт створення готельного комплексу в Поляні та реновацію готелю в одній з європейських країн, повідомив партнер Apartel resort Євген Кудрявченко агентству "Інтерфакс-Україна".
"У мережі Apartel уже три готелі, що працюють - Шаян, Ужгород і Східниця, плюс чотири проєкти на стадії будівництва. Найбільшим майбутнім проектом є п'ятизірковий Apartel Polyana на 450 апартаментів і 35 котеджів", - повідомив він.
Apartel Polyana будується на базі невеликого гірськолижного курорту, Гора Ведмежа.
"Минулого зимового сезону ми його реанімували: перевірили, як працює вся інфраструктура, відкатали гармати, траки тощо. Оскільки гірськолижний сезон у Закарпатті досить короткий, то ця інфраструктура - більше про "перші лижі". На цьому проєкті втілимо найкраще з досвіду розбудови мережі: термальні води й аквапарк як у Косині, медичний центр, як у Східниці. З активностей - буде гірськолижна траса, плюс тюбінг і санні траси, ковзанки, влітку продумані атракції, багато басейнів і дитячий табір. На горі - видовий ресторан. І ставка на пішохідні маршрути", - розповів Кудрявченко.
Акценти - на дитячий і діловий туризм, із поділом функціональних зон. Передбачено окремий дитячий табір і багатофункціональну івент-будівлю з конференц-залами та зоною кейтерингу.
"Щоб якщо з бізнес-івенту 100 осіб вийдуть на нетворкінг, вони не заважатимуть іншим гостям", - пояснив партнер мережі.
Обсяг інвестицій у проєкт такого масштабу експерти оцінюють у $50-70 млн, які компанія планує залучати у роздрібного інвестора, через продаж номерів у апарт-готелі.
За словами Кудрявченка, для проєкту Apartel Polyana отримано дозволи на підготовчі роботи, на будмайданчик уже заїхала техніка.
Він нагадав, що мережа Apartel resort розвивається з 2018 року, з Apartel Shayan (60 номерів). Під час війни добудовано й розпочали роботу чотиризірковий Apartel Uzhhorod (65 номерів) і п'ятизірковий бальнеокурорт Apartel Skhidnytsya (270 номерів, 12 котеджів, великий басейн, медичний корпус). На цьому етапі триває будівництво двох проєктів - Apartel Skhidnytsya2 і Apartel Kosyno, які будуть сертифіковані як п'ятизіркові.
"Оскільки запит у Східниці був великий, ми відкриваємо другу чергу, ще 220 номерів, також п'ять зірок. Орієнтуємося на запити сімей з дітьми та бізнесу. Сімейні апарти - просторі двох-трьох кімнатні номери та велика спільна дитяча кімната. Бізнес - більш компактні номери, великі конференц-зали із зоною кейтерингу та відпочинку. Остаточні деталі проєкту ще обговорюються, але майже всі лоти продано, залишилося близько 10% вільних апартаментів. Можливо, буде і третя черга, ми зараз думаємо про молодіжний напрям. Тобто, кожен комплекс закриватиме потребу певної цільової аудиторії", - пояснив він.
Apartel Kosyno - перший у мережі курорт формату family resort, де особлива увага інфраструктурі приділяється сімейному відпочинку, з амфітеатром, великим критим дитячим клубом, дитячими басейнами тощо. Проєкт будується на ділянці впритул до аквапарку і повністю інтегрований у активний відомий курорт "Термальні води "Косино". Планується п'ятизірковий готель "у європейському стилі" на 135 номерів, 20 котеджів плюс чотири тенісні корти з міжнародною сертифікацією.
"Мета - проводити там міжнародні турніри з тенісу", - повідомив Кудрявченко.
Орієнтовний старт роботи обох комплексів - 2025 рік.
Однією з переваг мережі, за словами Євгена Кудрявченка, є те, що проєкти розраховані на залучення гостя постійно, а не тільки "в сезон", що допомагає забезпечити більш гармонійну завантаженість комплексів, і як наслідок гарантувати дохід інвесторам.
На цьому етапі в проєкти компанії залучено кошти понад 500 інвесторів, середній внесок приблизно $100-120 тис. Інвесторам обіцяють за проєктами в середньому 10-15% річних.
"Ужгород вийшов за рік на 10%, якби курс не виріс, було б навіть 12%. Ми ведемо бізнес у гривні й виплачуємо в гривні, але клієнт, коли вкладає гроші, для себе фіксує долар. Якщо оцінювати у валюті, то нам вдається "наздогнати" коливання десь за півроку", - повідомив він.
Що стосується портрета інвесторів, то більшість із них - вітчизняні й обирають один юніт. Є пара оптових інвесторів, які беруть 3, 5, 7 номерів, але це більше винятки.
"Зазвичай це класичний клієнт, який у мирний час купив би квартиру під здачу в рідному Дніпрі, Харкові чи Одесі, вони люблять своє місто і люблять контролювати свої гроші, але зараз диверсифікують ризики", - розповів Кудрявченко.
Щодо іноземних інвесторів, то більшість із них мають родинні зв'язки з українцями. Але є й приклад "чистого іноземця".
"Голландець, агробізнесмен у себе на батьківщині, вийшов на нас самостійно через наш англомовний сайт і, після тримісячного листування електронною поштою, купив котедж і апартамент, він упевнений, що Україна після перемоги зросте кратно, сюди підуть усі європейські гроші... Він розуміє, що ризикує, але вже навіть відкрив "товку" в Україні", - розповів Кудрявченко.
Щоб стати більш зрозумілим європейському інвестору, Apartel resort реалізує свій перший проєкт у ЄС, який відіграватиме роль "шоуруму" української готельної мережі.
"Ми переконані, що рівень готельних послуг і гостинності в Україні є дуже конкурентним, тому є чим приємно здивувати європейського гостя. Ми виходимо в європейську країну, йдемо шляхом купівлі та реновації готелю. Це швидкий для нас проєкт, ми хочемо до осені наступного року повністю закінчити реновацію і запустити його, він має стати свого роду візитною карткою української мережі Apartel, щоб показати європейцям наш формат, і познайомити з нашим брендом", - пояснив Кудрявченко.