Інтерфакс-Україна
19:30 26.04.2021

Естонія та Фінляндія мають намір побудувати тунель Таллінн-Гельсінкі вартістю майже 20 млрд євро

2 хв читати
Естонія та Фінляндія мають намір побудувати тунель Таллінн-Гельсінкі вартістю майже 20 млрд євро

Міністр економіки Естонії Тааві Аас (Taavi Ass) і міністр транспорту Фінляндії Тімо Гаракка (Timo Harakka) в понеділок підписали меморандум про наміри щодо співпраці в транспортному секторі.

Меморандум передбачає співпрацю та обмін інформацією в транспортному секторі, просування великих транспортних проектів, таких як тунель Таллінн-Гельсінкі, швидкісна залізнична магістраль Rail Baltic, транс'європейська транспортна мережа і коридор Північне море-Балтика, повідомило в понеділок міністерство економіки та комунікацій Естонії.

Як зазначається в меморандумі, підписаний документ - "це перший крок у справі з'єднання тунелю з транс'європейською транспортною мережею, що є попередньою умовою для подання заявки на співфінансування від Європейського Союзу (ЄС)". Вартість тунелю попередньо оцінюють до 20 млрд євро, що не під силу тільки Естонії та Фінляндії.

"Для Естонії та Фінляндії, м'яко кажучи, складно реалізувати цей проект власним коштом, тому ми хочемо залучити співфінансування Європейського Союзу та серйозно розглядаємо можливість залучення у проект приватного сектора", - сказав під час підписання естонський міністр Аас.

За його словами, попереду дослідження з екологічної та економічної ефективності. "Ми ще далекі від проектування. За попередніми оцінками, будівництво тунелю має дуже високу ціну, тому нам необхідно знайти найбільш розумні рішення і з точки зору рентабельності, і з точки зору збереження природи", - наголосив Аас.

Меморандум діє до 2030 року. Якщо жодна із сторін не вирішить вийти з проекту, меморандум про взаєморозуміння буде автоматично продовжено ще на десять років.

Згідно з оприлюдненим у лютому 2018 року дослідженням техніко-економічного обґрунтування проекту, довжина підземної частини тунелю Гельсінкі-Таллінн становитиме 103 кілометри, що також буде найдовшим підводним залізничним тунелем у світі. Через тунель здійснюватимуться і пасажирські, і вантажні перевезення.

За проектом, тунелем користуватимуться майже 12 мільйонів пасажирів на рік, ще 11 мільйонів пасажирів продовжать подорожувати морем, в результаті чого загальна кількість пасажирів досягне 23 мільйонів у 2050 році. Сьогодні між двома країнами подорожують орієнтовно дев'ять мільйонів пасажирів на рік.

Як очікується, поїзди рухатимуться в години пік зі швидкістю 200 км/год за 20-хвилинним графіком. Тунелем проходитимуть у середньому до 30 пасажирських і вантажних складів на день з середньою швидкістю 120-160 км/год.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Данило Гетманцев: Найближчим часом запустимо проект з підтримки ОПК – "Defence.City"

Ефективне корпуправління та сприятливий бізнес-клімат в Україні визначальні для залучення іноземних інвестицій – Девіс

"Метінвест" у I півріччі незначно знизив сплату податків і в 3 рази наростив військовий збір

Шмигаль заявив про збільшення інвестицій в українські дрони: затверджено рішення про перерозподіл коштів

ДТЕК інвестував у підготовку до зими 6,9 млрд грн

Кількість інвестиційних угод в Україні у 2024р. зросла майже вдвічі – UVCA

Україна може отримати близько $78 млрд міжнародної підтримки у 2025-2026 рр. – головна економістка Dragon Capital

Bell Helicopter планує інвестувати та виробляти в Україні

Граничний обсяг публічних інвестицій у житловий сектор до 2028 р. становить 18,4 млрд грн – план

ОЕСР попередила Україну про наслідки для оборонних інвестицій в Україну через закон щодо НАБУ/САП - ЗМІ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА