Інтерфакс-Україна
19:30 26.04.2021

Естонія та Фінляндія мають намір побудувати тунель Таллінн-Гельсінкі вартістю майже 20 млрд євро

2 хв читати
Естонія та Фінляндія мають намір побудувати тунель Таллінн-Гельсінкі вартістю майже 20 млрд євро

Міністр економіки Естонії Тааві Аас (Taavi Ass) і міністр транспорту Фінляндії Тімо Гаракка (Timo Harakka) в понеділок підписали меморандум про наміри щодо співпраці в транспортному секторі.

Меморандум передбачає співпрацю та обмін інформацією в транспортному секторі, просування великих транспортних проектів, таких як тунель Таллінн-Гельсінкі, швидкісна залізнична магістраль Rail Baltic, транс'європейська транспортна мережа і коридор Північне море-Балтика, повідомило в понеділок міністерство економіки та комунікацій Естонії.

Як зазначається в меморандумі, підписаний документ - "це перший крок у справі з'єднання тунелю з транс'європейською транспортною мережею, що є попередньою умовою для подання заявки на співфінансування від Європейського Союзу (ЄС)". Вартість тунелю попередньо оцінюють до 20 млрд євро, що не під силу тільки Естонії та Фінляндії.

"Для Естонії та Фінляндії, м'яко кажучи, складно реалізувати цей проект власним коштом, тому ми хочемо залучити співфінансування Європейського Союзу та серйозно розглядаємо можливість залучення у проект приватного сектора", - сказав під час підписання естонський міністр Аас.

За його словами, попереду дослідження з екологічної та економічної ефективності. "Ми ще далекі від проектування. За попередніми оцінками, будівництво тунелю має дуже високу ціну, тому нам необхідно знайти найбільш розумні рішення і з точки зору рентабельності, і з точки зору збереження природи", - наголосив Аас.

Меморандум діє до 2030 року. Якщо жодна із сторін не вирішить вийти з проекту, меморандум про взаєморозуміння буде автоматично продовжено ще на десять років.

Згідно з оприлюдненим у лютому 2018 року дослідженням техніко-економічного обґрунтування проекту, довжина підземної частини тунелю Гельсінкі-Таллінн становитиме 103 кілометри, що також буде найдовшим підводним залізничним тунелем у світі. Через тунель здійснюватимуться і пасажирські, і вантажні перевезення.

За проектом, тунелем користуватимуться майже 12 мільйонів пасажирів на рік, ще 11 мільйонів пасажирів продовжать подорожувати морем, в результаті чого загальна кількість пасажирів досягне 23 мільйонів у 2050 році. Сьогодні між двома країнами подорожують орієнтовно дев'ять мільйонів пасажирів на рік.

Як очікується, поїзди рухатимуться в години пік зі швидкістю 200 км/год за 20-хвилинним графіком. Тунелем проходитимуть у середньому до 30 пасажирських і вантажних складів на день з середньою швидкістю 120-160 км/год.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Профільний комітет рекомендував Раді прийняти за основу зміни до бюджетного кодексу для реалізації угоди з США

Україна надала США попередню інформацію щодо інвестпроєктів для Фонду відбудови, але перемовин ще не було, – Свириденко

Верховна Рада розгляне угоду про створення інвестиційного фонду відбудови

Університет KSE має намір довести рівень інвестицій на студента до $10 тис. – Милованов

KSE інвестує $10 млн у переобладнання "Гольф Клубу" в Києві в кампус, як в топових університетах, – Милованов

Канадська Black Iron намагається залучити інвесторів до відбудови України

Prada збільшив виручку на 13%

Делеверидж українських компаній за три останні роки перевищив прямі іноземні інвестиції втричі - експерт

ЄК виділяє 910 млн євро на посилення оборонних можливостей ЄС

Єврокомісія інвестує EUR910 млн в Європейський оборонний фонд, до якого вперше будуть залучені українські оборонні підприємства

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА