14:10 12.10.2018

ВР пропонують запровадити бюджетно-страхову модель фінансування охорони здоров'я

3 хв читати
ВР пропонують запровадити бюджетно-страхову модель фінансування охорони здоров'я

Народні депутати пропонують запровадити в Україні бюджетно-страхову модель фінансування системи охорони здоров'я, що передбачає також залучення інших альтернативних джерел.

Відповідний проект закону №9163, ініціатором якого виступила група народних депутатів: Олег Ляшко (фракція "Радикальна партія Олега Ляшка"), Олександра Кужель, Валерій Дубіль (обоє - фракція "Батьківщина"), а також члени комітету ВР з охорони здоров'я Андрій Шипко (фракція "Відродження") та Тетяна Бахтеєва (фракція "Опозиційний блок"), зареєстровано у ВР.

Проектом передбачено впровадження програми державних гарантій медичного обслуговування, згідно з якою медпослуги, лікарські засоби, а також вироби медпризначення надаються в основному в рамках двох програм - базової програми державного медичного забезпечення та програми загальнообов'язкового медичного страхування (ЗОМС).

Ініціатори законопроекту пропонують розділити надання послуг у сфері охорони здоров'я на три рівні: життєзабезпечувальний (екстрена, ургентна, швидка медична допомога, лікування невідкладних станів, що загрожують життю пацієнта), здоров'язберігальний рівень (надання послуг, спрямованих на збереження здоров'я пацієнта, лікування травм і захворювань, що загрожують здоров'ю або працездатності пацієнта), а також рівень додаткового попиту.

Базова програма державного медзабезпечення, відповідно до Конституції України, гарантує безоплатне надання медпослуг у державних і комунальних закладах за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів. Фінансування цієї програми встановлюється на рівні не нижче 3,5% від запланованого показника ВВП. У рамках цієї моделі забезпечується надання послуг життєзабезпечувального рівня.

Програма ЗОМС передбачає обслуговування пацієнтів за рахунок коштів системи загальнообов'язкового медичного страхування. Застрахованими особами відповідно до положень законопроекту є всі громадяни України, а також іноземці, особи без громадянства, які постійно проживають на території країни. Страхові внески за осіб, які працюють, сплачують роботодавці та інші прирівняні до них особи, за осіб, які не працюють, - органи місцевого самоврядування. Планується, що в рамках програми ЗОМС фінансуватиметься надання вторинної та третинної медичної допомоги, а також частково первинної.

У законопроекті прописано вимоги до страховиків, які працюють в системі ЗОМС, зокрема до їхнього фінансового стану, можливості забезпечити організацію та фінансування медичної допомоги, вимоги до їхньої акредитації та підключення до інформаційної системи ЗОМС. При цьому для забезпечення стійкості фінансової системи ЗОМС і гарантованого виконання договорів страхування, законопроектом передбачено створення Резервного фонду ЗОМС за рахунок відрахувань із зібраних страхових платежів. З цього фонду здійснюватимуться виплати у разі вичерпання коштів страхових резервів страховика.

Згідно із законопроектом програмою держгарантій встановлюється перелік видів, форм та умов надання медпослуг, перелік захворювань і станів, базова програма і програма страхування, а також розрахункові фінансові показники в розрізі цих двох програм.

При цьому джерелами фінансування охорони здоров'я, крім державного та місцевого бюджету, а також системи загальнообов'язкового медичного страхування, є кошти добровільного страхування (не входять до програми держгарантій), а також кошти фізичних і юридичних осіб. Саме за їхній рахунок фінансуються послуги додаткового попиту.

Передбачається, що проект програми медгарантій щорічно розроблятиме Кабінет Міністрів, затверджуватиме Верховна Рада одночасно з держбюджетом. Крім того, за такою самою схемою здійснюється затвердження розмірів страхових внесків. При цьому уряд щорічно звітує перед парламентом про реалізацію виконання програми державних гарантій медичного обслуговування населення.

У проекті закону також визначається поняття "медична послуга" - комплекс заходів, спрямованих на надання медичної допомоги, забезпечення ліками та виробами медпризначення, що здійснюються закладами охорони здоров'я та мають вартісну оцінку. При цьому безоплатною є медпослуга, яка надається без оплати з боку пацієнта.

Крім того, в парламенті також зареєстровано ще два законопроекти (№9164 і №9165), необхідні для впровадження бюджетно-страхової моделі фінансування.

Як повідомлялося, заступник міністра охорони здоров'я України Павло Ковтонюк висловив думку, що впроваджуваний наразі механізм фінансування медичної допомоги за принципом "гроші йдуть за пацієнтом" може послужити основою для формування системи медичного страхування. Крім того, він повідомив, що МОЗ спільно з учасниками страхового ринку обговорюють основні напрями співробітництва у сфері медичного страхування, зокрема законодавчі зміни.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

МОЗ у 2023 р. скоротило кількість закуплених за механізмом ДКД ліків - "Санофі"

В Охтирці відкрили збірно-модульну конструкцію для розміщення бригад швидкої допомоги

Майже 11,2 тис. генераторів встановлено в українських клініках - МОЗ

НСЗУ законтрактувала на проведення хіміотерапії в межах ПМГ 97 медзакладів на 2,41 млрд грн

Медзаклади отримають іще 52 потужні генератори для роботи на випадок відключень електроенергії

На відновлення зруйнованої агресором медичної інфраструктури в Україні потрібно щонайменше $14,2 млрд

Співзасновник медлабораторії "Ескулаб" заявляє про ризики зупинки роботи мережі, невиплати зарплати і податків через спробу рейдерського захоплення

Лікарня "Охматдит" увійде до ПМГ із 2025 року

Інститут ім. Філатова продовжить розвивати використання ШІ для діагностики очних хвороб

Попит на неврологічні препарати з початку року суттєво зростає - експерт

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА