Інтерфакс-Україна
15:13 16.09.2019

МОЗ має намір створити Офіс пацієнта в Україні - міністр

2 хв читати
МОЗ має намір створити Офіс пацієнта в Україні - міністр

 Міністерство охорони здоров'я України планує створити Офіс пацієнта, за допомогою якого здійснюватиметься комунікація пацієнтів із міністерством, повідомила міністр Зоряна Скалецька.

"Ми створюємо Офіс пацієнта, діяльність якого буде пов'язана з тим, щоб усі звернення, всі комунікації здійснювалися не через вулицю, дзвінки, а через один структурований інструмент, точку входу. Офіс пацієнта очолить міністр. Також у ньому буде секретаріат, який організовуватиме його роботу. Це буде та точка комунікації, з якої потім виходитимуть усі необхідні для пацієнтів рішення, системні зміни", - сказала вона під час онлайн-зустрічі в понеділок.

За словами Скалецької, пріоритетом роботи міністерства також буде безпека пацієнта, захист його прав.

"Безпека пацієнта - це коли є права й вони реалізуються. Безпека пацієнта забезпечується організацією, коли в межах лікарні створено всі управлінські умови, коли лікарі дотримуються всіх вимог. Тобто безпека пацієнта - це дотримання всіх стандартів і протоколів у системі. Це внутрішні організаційні питання і також це створення загалом у країні правил", - сказала вона.

Крім того, міністр зазначила, що є перелік прав, яким приділятиметься особлива увага. Йдеться, зокрема, про право на превентивність захворюваності, доступність медичної допомоги та інші.

"Уся діяльність у секторі громадського здоров'я спрямована на превентивність захворюваності і є реалізацією цього права. На сьогодні це не лише питання імунізації. Це також доступність допомоги, не тільки фізична та географічна, а й фінансова. Ці речі були складовою реформи, вони точно не будуть упущені. Програма "Доступні ліки" теж є частиною цього, і завданням нової команди буде аналіз того, що ми можемо собі дозволити й де її розширити. Наступне - це право отримання інформації", - повідомила міністр.

"Також це інформована згода, право вибору, зокрема лікаря, методів профілактики, діагностики. Й також право на конфіденційність, право захищеності. Право на повагу часу пацієнта (мається на увазі черга на лікування або оперативне втручання). Право на допомогу, яка відповідає стандартам якості. Йдеться про протоколи, які потрібно обговорити з експертною спільнотою. Право на безпеку, на доступність сучасних технологій, зокрема, це доступність інноваційних ліків. Право на усунення сильного болю, найбільш гостро це питання стоїть для паліативних пацієнтів. Також має бути приділена максимальна увага потребам пацієнта. Право на скаргу, на відшкодування збитків. Цей інструмент є, але з ним потрібно працювати", - пояснила Скалецька.

Міністр наголосила, що робота над забезпеченням таких прав триває, і деякі рішення можливо втілити найближчим часом.

"Ми говоримо про те, що ці права є, і про них треба дбати. Деякі рішення держава може втілити найближчим часом, інші можна вирішити в середньостроковій і довгостроковій перспективі", - сказала вона.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Зниженню попиту на продукцію фармкомпанії "Дарниця" могло сприяти незниження цін після скасування маркетингових платежів

Фармкомпанія "Дарниця" призупинила виробництво через конфлікт з аптечними мережами – ЗМІ

Проєкт держбюджету-2026 передбачає збільшення фінансування медичних держзакупівель на 29%, до 15,1 млрд грн

Кіпр готовий розширювати співпрацю з Україною у сфері реабілітаційних програм для громадян

Видатки на охорону здоров'я в проєкті дербюджету-2026 передбачені в розмірі 258 млрд грн

МОЗ розробляє програми реабілітації для пацієнтів з хворобами серцево-судинної системи

В Україні почала роботу онлайн-платформа превентивної медицини

25 команд з УЧХ взяли участь у тренінгової академії REDpreneur Ukraine

Фаховий коледж УЧХ надає повну загальну середню освіту

Фармкомпанія Farmak в 1-му півріччі вийшла на ринки Китаю, Судану, Катару та Оману

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА