Легітимні шляхи для повернення конституційної реформи 2004 року є - Медведчук

Лідер "Українського вибору" Віктор Медведчук заявляє про наявність легітимних варіантів повернення до Конституції 2004 року.
У коментарі агентству "Інтерфакс-Україна", відповідаючи на запитання, чи існують, на думку політика, який був безпосередньо причетний до підготовки, погодження і процедури ухвалення конституційної реформи, легітимні варіанти повернення до Конституції 2004 року, В.Медведчук заявив, що на сьогодні є два шляхи.
"Перший. Відповідно до статті 68 закону України "Про Конституційний Суд України" Конституційний Суд уповноважений відкривати нове провадження у справі у разі встановлення нових обставин, які не були предметом його розгляду, але які існували на час такого розгляду та ухвалення рішення або надання висновку у справі. Є очевидним той факт, що жоден орган публічної влади в Україні, зокрема Конституційний Суд, з огляду на статтю 5 Конституції України, не може здійснювати контроль над актами засновника влади в державі, незалежно від того, сам суверен влади реалізував свою волю чи через своїх представників у законодавчому органі. Під час розгляду справи та ухвалення рішення Конституційний Суд здійснював нормоконтроль за установчим актом (Конституцією України), ухваленим Верховною Радою України від імені українського народу", - зазначив він.
Політик наголосив, що "водночас зміст цих положень Основного закону України не розглядав і не оцінював орган конституційної юрисдикції, що є підставою для перегляду справи за новими обставинами".
"Другий. 12 жовтня 2004 року Конституційний Суд України дав висновок про відповідність Конституції України законопроекту №4180 "Про внесення змін до Конституції України", який був попередньо схвалений постановою Верховної Ради України від 23 червня 2004 року та мав бути внесений на пленарне засідання для його ухвалення конституційною більшістю від складу ВР України. Проте до законопроекту №4180 "Про внесення змін до Конституції України" було внесено поправки (зміни) та присвоєно № 2222-IV як новому законопроекту, який і ухвалила Верховна Рада 8 грудня 2004 року, а 30 вересня 2010 року Конституційний Суд України визнав його неконституційним", - додав він.
"Тому є правові підстави стверджувати, що законопроект №4180 "Про внесення змін до Конституції України", щодо норм якого є висновок Конституційного Суду України про його відповідність Конституції України може бути винесено на розгляд і прийняття конституційною більшістю (не менше ніж 300 народних депутатів) Верховної Ради України. Ухвалення зазначеного законопроекту означатиме реальне повернення в дію конституційної реформи 2004 року. Безумовно, немає підстав ставити на голосування норми перехідних і завершальних положень законопроекту №4180, приписи яких вичерпали свою дію в часі", - зазначив В.Медчедчук.
Лідер "Українського вибору" додав, що попри те, що народні депутати Верховної Ради України VII скликання обрані за змішаною системою виборчого процесу, ніяких звужень обсягу прав для позафракційних народних депутатів не допускається.
"Такі висновки підтверджуються офіційним тлумаченням положень Конституції України Конституційним Судом України про те, що народні депутати України, які не перебували у складі фракції (позафракційні), мають право брати участь у формуванні коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України, як і народні депутати, які входять до складу фракцій (рішення від 6 квітня 2010 року №11-рп)", - наголосив В.Медведчук.