Закон про місцеві вибори в окремих районах Донбасу може бути розроблено на підставі "плану Мореля"

Закон про проведення місцевих виборів в окремих районах Донецької та Луганської областей під контролем української влади може бути розроблено на підставі "плану Мореля" - координатора робочої групи з політичних питань тристоронньої робочої групи П'єра Мореля.
Про пункти цього плану йдеться в статті Сергія Рахманіна, опублікованій в тижневику "Дзеркало тижня. Україна" в суботу.
Автор статті зазначає, що офіційно "план Мореля" називається "Елементи для тимчасового закону про місцеві вибори в деяких районах Донецької і Луганської областей". За його словами підгрупа тристоронньої контактної групи обговорює можливість розробки спеціального закону, що "дає змогу провести вибори на неконтрольованих територіях під егідою Києва". Таку можливість обговорюватимуть до паризького саміту "нормандської четвірки", тобто мінімум до кінця вересня, йдеться в статті.
"У чому суть плану? Спочатку йде невигадливий перелік умов, що визначають можливість проведення виборів на територіях, контрольованих бойовиками: припинення вогню; безпека; прогресивне повернення до нормального життя; угода з датою, підтверджена тристоронньою контактною групою; спостереження БДІПЛ. Пов'язані питання: закон про статус, амністія, гуманітарний доступ", - зазначено у статті.
Крім того, згідно з "планом Мореля", який є в розпорядженні тижневика, основними елементами майбутнього закону про вибори на неконтрольованих територіях мають стати: — визначення території та округів; пояснення щодо громад на лінії зіткнення, як це опрацьовано в рамках робочої групи з політичних питань; — виборча система: мажоритарна система, відповідно до рішення ТКГ від 22 травня; як варіант, - запровадження змішаної, частково пропорційної системи для Донецька і Луганська; — тривалість мандата, як варіант, - до наступних місцевих виборів в Україні, тобто до 2017 р.; — реєстрація кандидатів і вимоги до них, як варіант, - ценз осілості тривалістю п'ять років, не включаючи останніх двох років, крім тих, його обирають на посади голів місцевих рад.
Запропоновано також таке: обов'язки з проведення виборів, як варіант, – тимчасові територіальні виборчі комісії складатимуться з представників зон, охоплених цим законом, дотримуючись наведених вище критеріїв реєстрації; включаючи представників місцевих відділень партій, зареєстрованих до 2014 року, і відбуватимуться під головуванням члена Центральної виборчої комісії; роль і участь політичних партій, як варіант, - партії, які мали місцеві осередки, зареєстровані у виборчих округах, охоплених законом до 2014 року, можуть брати участь у виборчій кампанії; будь-який запит недопуску щодо цих партій буде передано до відповідної тимчасової територіальної комісії, яка ухвалюватиме остаточне рішення.
Крім того, передбачено роль засобів масової інформації, як варіант, - комітет зі спільної акредитації, включаючи й керівників тимчасових територіальних виборчих комісій, розглядатиме акредитацію представників національних засобів масової інформації і ухвалюватиме остаточне рішення; графік виборів, у зв'язку з набуттям чинності закону (потребує складання); спостереження з боку БДІПЛ з повним доступом на виборчі дільниці, до процесу підрахунку голосів і центру підбиття підсумків; публікація результатів ЦВК.
С.Рахманін зазначає, що "план Мореля" - тільки план. Однак він припускає "особливості виборів" для тих, хто претендує на "особливості самоврядування", передбачає ухвалення "закону, серйозно суперечить українському виборчому законодавству і української Конституції".
За його словами, обговорення цього плану погоджено українською стороною.
71-річний П'єр Морель у травні призначений керівником робочої групи з політичних питань. З 1971 року працював у МЗС Франції, з самого початку дипломатичної кар'єри займався радянською проблематикою. Фахівець у сфері права, знавець військово-політичних питань. Три роки працював у посольстві Франції в СРСР. Чотири роки очолював посольство Франції в Росії. Був послом із особливих доручень у групі з врегулювання конфлікту в Нагірному Карабасі, спецпредставником ЄС під час врегулювання кризи в Грузії після п'ятиденної війни в Південній Осетії.