Інтерфакс-Україна
12:08 26.11.2015

ВР відклала передачу місцевих доріг в управління місцевим органам влади до вирішення питання дорожнього держфонду

3 хв читати
ВР відклала передачу місцевих доріг в управління місцевим органам влади до вирішення питання дорожнього держфонду

Верховна Рада України ухвалила рішення відкласти розгляд питання передачі автомобільних доріг місцевого значення в управління місцевих державних адміністрацій до розгляду питання про створення Державного дорожнього фонду.

Під час розгляду відповідного законопроекту №0954 в четвер глава парламентського комітету з питань транспорту Ярослав Дубневич (партія "БПП") звернувся до парламенту з проханням перенести розгляд цього питання, направивши законопроект на повторне друге читання.

За його словами, цей документ необхідно розглядати в комплексі із законопроектами, які передбачають створення Державного дорожнього фонду, оскільки важливе не лише питання передачі доріг місцевого значення місцевій владі, але і питання фінансування їх змісту.

В результаті спікер парламенту Володимир Гройсман оголосив про перенесення розгляду питання.

Вказаний законопроект, окрім передачі доріг місцевого значення в управління місцевих адміністрацій, вносить низку змін, зокрема, в закон "Про автомобільні дороги". Так, він визначає, що експлуатаційний зміст доріг загального користування і інших видів доріг може здійснюватися на основі довгострокових (до семи років) договорів про утримання автошляхів загального користування за принципом забезпечення їх експлуатаційного стану відповідно до нормативно-правових актів, норм і стандартів.

Істотними умовами такого договору є, зокрема, предмет договору, його ціна, порядок її коригування та застосування штрафних санкцій; порядок оплати виконаних робіт і джерела фінансування; розмір і порядок використання гарантійної суми і резервної суми; терміни початку і закінчення виконання робіт; порядок виконання і вимоги до організації робіт; права і обов'язки сторін; умови страхування ризиків; порядок здійснення замовником контролю за якістю ресурсів і виконаних робіт; гарантійні зобов'язання підрядника, порядок усунення недоліків; відповідальність сторін за порушення умов договору.

"З метою активізації інвестиційної діяльності, підвищення якості і ефективності дорожнього будівництва при будівництві і реконструкції автомобільних доріг можуть застосовуватися принципи і умови контрактів Міжнародної федерації інженерів-консультантів (FIDIС) у порядку, який затверджується Кабінетом Міністрів України. Для забезпечення постійного незалежного аудиту технічного стану доріг і якості дорожніх робіт можуть залучатися кваліфіковані інженери-консультанти у сфері дорожнього будівництва", - зазначено в документі.

В законопроекті розглядається питання контролю стану платних автомобільних доріг загального користування державного значення, умов руху і контролю над стягуванням плати за проїзд по них, і визначається, що такий контроль здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізовує державну політику у сфері дорожнього господарства і управління автомобільними дорогами загального користування державного значення. Контроль стану платних автомобільних доріг загального користування здійснюється обладміністраціями.

"Метою ухвалення законопроекту є приведення норм законодавства, що стосуються приведення системи державного управління автомобільними дорогами загального користування, у відповідність до сучасних ринкових конкурентних умов, і розмежування повноважень центральних і місцевих органів виконавчої влади і їх відповідальність за транспортно-експлуатаційний стан автомобільних доріг державного і місцевого значення, оптимізація державного регулювання і управління у сфері дорожнього господарства", - говориться в пояснювальній записці до документу.

Варто зазначити, що вказаний законопроект був внесений у Верховну Раду ще в листопаді 2014 року колишнім прем'єром Миколою Азаровим, а розроблений був ще в 2013 році. Проте цей документ пройшов низку правок і читань і був винесений у ВР вже восени 2015 року.

Раніше в липні 2015 року, будучи віце-прем'єром, Валерій Вощевський зазначав, що одним з важливих кроків для реформування дорожньої галузі є передача облавтодорів державного управління на місцевий рівень.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

ЄС не має одностайності щодо фінансування України на 2026-2027рр., тому єдине рішення – "репараційна позика", яке може бути ухвалено кваліфікованою більшістю – дипломат

Навроцький: я маю відчуття, що Зеленський почав сприймати Польщу як щось само собою зрозуміле

Ердоган застеріг РФ і Україну від атак у Чорному морі

Обмеження гарантій безпеки для України в часі ще не обговорювалося – Зеленський

Зеленський провів спільну зустріч із премʼєром Нідерландів, президенткою Молдови та Генсеком Ради Європи

Поки що нічого не вказує на готовність Путіна зробити крок до миру, важливо продовжувати військову підтримку України - прем'єр Нідерландів

Українська делегація поїде в США після американсько-російських контактів на вихідних чи трохи пізніше – Зеленський

Порошенко в Раді закликав змінити Держбюджет-2026 та відправити уряд у відставку

Раді пропонують ухвалити новий закон "Про політичні партії"

Чинне законодавство не дає відповіді на питання, де вибори можливі у разі припинення вогню чи завершення воєнного стану, - Айвазовська

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА