Рада підтримала законопроекти про створення Державного дорожнього фонду

Верховна Рада прийняла в першому читанні законопроекти про створення Державного дорожнього фонду України.
За ухвалення законопроекту №4014а "Про внесення змін до Закону України "Про джерела фінансування дорожнього господарства України" в четвер, 6 жовтня, проголосували 286 депутатів, за ухвалення законопроекту №4015а про внесення змін до Бюджетного кодексу щодо удосконалення механізму фінансування дорожньої галузі -275.
Згідно з пояснювальною запискою до законопроекту №4014а, пропонується внести зміни до Бюджетного кодексу України щодо створення спеціального фонду у складі державного бюджету для фінансування дорожнього господарства за рахунок таких надходжень: акцизний податок з вироблених підакцизних товарів (продукції) в частині нафтопродуктів і транспортних засобів; акцизний податок із ввезених на митну територію країни підакцизних товарів в частині нафтопродуктів і транспортних засобів; ввізне мито на нафтопродукти і транспортні засоби та шини до них; плата за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні тощо.
"Виділення джерел фінансування дорожнього господарства в окремий фонд допоможе забезпечити стабільне фінансування дорожнього господарства, дозволить запобігти направлення джерел фінансування дорожнього господарства на інші цілі", - наголошується в записці.
Крім того, для забезпечення впровадження та реальної реалізації державної політики, спрямованої на зниження рівня смертності та травматизму від ДТП, одним з напрямів використання надходжень державного дорожнього фонду передбачається спрямувати на фінансування гарантування безпеки дорожнього руху, згідно з державними програмами.
Згідно із законопроектом встановлюється, що податки (акцизи), визначені до наповнення фонду, зараховуватимуться до спецфонду в такому розмірі: у 2017 році – 75%, 2018 році – 75%, 2019 році – 100%.
"Реалізація проекту акта надасть можливість: забезпечити будівництво та реконструкцію автомобільних доріг загального користування; забезпечити належне утримання та своєчасний ремонт автомобільних доріг загального користування та поліпшити їх технічний стан; виконати ремонт і реконструкцію мостів і шляхопроводів для доведення їх характеристик до нормативних параметрів; гарантувати безпеку і покращити організацію дорожнього руху (дорожні знаки, освітлення, розмітка, огородження тощо); поліпшити дорожню інфраструктуру (придорожній сервіс) і підвищити її рівень до європейських стандартів", - наголошується в пояснювальній записці.
В аналогічній записці до законопроекту №4015а зазначається, що новелою є: 62% коштів Державного дорожнього фонду спрямовуються на фінансування будівництва, реконструкції, ремонт і утримання автодоріг загального користування державного значення, 35% - на фінансування будівництва, реконструкцію, ремонт і утримання автодоріг загального користування місцевого значення, 3% - на фінансування безпеки дорожнього руху, згідно з державними програмами.
Як повідомлялося, Мінінфраструктури ще в травні 2015 року заявило про намір просити Міністерство фінансів спрямовувати всі кошти від акцизного збору з продажу палива в 2016 році в Дорожній фонд, тоді як наразі більшість таких коштів спрямовується до загального фонду держбюджету замість цільового спрямування на утримання і ремонт дорожньої мережі.
"Якщо на дороги направити всі ті гроші, які ми збираємо від акцизу, цього буде достатньо, щоб покрити Україну якісними дорогами", - зазначав тоді голова міністерства Андрій Пивоварський.
Ще раніше, в 2013 році, тодішній голова "Укравтодору" Євген Прусенко повідомляв, що перевага Державного дорожнього фонду порівняно зі спецфондом державного бюджету полягає в тому, що з неї не можна вилучити кошти на інші види робіт, окрім дорожніх.
Між тим парламент у лютому і березні 2016 року двічі провалював голосування в першому читанні за аналогічні законопроекти.