11:32 18.01.2018

Рада прийняла закон про деокупацію Донбасу

5 хв читати
Рада прийняла закон про деокупацію Донбасу

Верховна Рада ухвалила закон "Про особливості державної політики щодо забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій і Луганській областях" і визнала Російську Федерацію державою-агресором.

Як передає кореспондент агентства "Інтерфакс-Україна", за відповідний законопроект №7163 на засіданні в четвер проголосували 280 народних депутатів.

Перед голосуванням доповідач народний депутат Іван Вінник (фракція "Блок Петра Порошенка") дуже швидко зачитав велику кількість поправок, що враховані в законопроекті. Після цього фракції "Самопоміч" і "Батьківщина" попросили 15 хвилин перерви, щоб вивчити те, що в підсумку буде відображено в документі.

"Щойно з трибуни було зачитано текст, швидко, незрозуміло. За великим рахунком, жодна людина в залі не знає, за що зараз буде голосування", - сказав глава фракції "Самопоміч" Олег Березюк.

Наводимо основні положення документа в редакції комітету до другого читання. Згідно із законопроектом, тимчасово окупованими територіями в Донецькій і Луганській областях визнаються частини території України, в межах яких збройні формування і окупаційна адміністрація РФ встановили і здійснюють загальний контроль: сухопутна територія та її внутрішні води в межах окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей, внутрішні морські води, прилеглі до цієї території, надра під територіями і повітряний простір над цими територіями.

Документ визначає, що тимчасова окупація РФ територій України, незалежно від її тривалості, є незаконною і не надає РФ жодних територіальних прав.

Згідно із законопроектом визнаються такими, що мають юридичну силу, видані окупаційною адміністрацією свідоцтва про народження і смерть, але жодні інші акти. "Діяльність збройних формувань РФ та окупаційної адміністрації РФ у Донецькій і Луганській областях суперечить нормам міжнародного гуманітарного права, є незаконним, а будь-який виданий у зв'язку з такою діяльністю акт є недійсним і не створює жодних правових наслідків, окрім документів, що підтверджують факт народження або смерті особи на тимчасово окупованих територіях у Донецькій і Луганській областях, що додаються до заяви про державну реєстрацію народження особи та заяви про державно реєстрації смерті людини", - йдеться в документі.

Згідно з ухваленим документом, особи, які беруть участь у збройній агресії РФ або залучені до участі в окупаційній адміністрації РФ, несуть кримінальну відповідальність за дії, що порушують законодавство України та норми міжнародного гуманітарного права.

Закон визначає цілі державної політики щодо забезпечення суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій і Луганській областях - звільнення цих територій і відновлення на них конституційного ладу; захист прав, свобод і законних інтересів фізичних і юридичних осіб; забезпечення незалежності, єдності і територіальної цілісності України.

Серед основних напрямів захисту прав і свобод цивільного населення на тимчасово окупованих територіях Донбасу зазначено вжиття заходів для звільнення Російською Федерацією та її окупаційною адміністрацією всіх незаконно затриманих, що утримуються на цій території громадян України, сприяння відновленню порушених матеріальних прав і забезпечення соціально-економічних, екологічних та культурних потреб.

Документ визначає, що Україна не несе відповідальності за незаконні дії і рішення РФ на тимчасово окупованих територіях у Донецькій і Луганській областях. Ухвалений закон обумовлює, що держава-окупант відповідно до IV Гаазької конвенції про закони і звичаї війни на суші і додатках до цієї конвенції зобов'язана забезпечити захист прав цивільного населення і створити необхідні умови для його життєдіяльності.

У преамбулі законопроекту зазначається, що дата початку окупації Російською Федерацією частини території України, зокрема Автономної республіки Крим та міста Севастополь, визначається законом "Про забезпечення прав і свобод громадян та правового режиму на тимчасово окупованій території України".

Документ передбачає, що для досягнення державного суверенітету на окупованій території Донбасу використовують, зокрема, механізми двостороннього міжнародного співробітництва, міжнародних організацій і міжнародних судових інстанцій для збереження і посилення санкцій, що застосовуються щодо РФ членами міжнародного співтовариства.

Межі та перелік районів, міст, селищ і сіл, частин їхніх територій, тимчасово окупованих у Донецькій і Луганській областях, визначає президент України за поданням Міністерства оборони, підготовленому на основі пропозицій Генерального штабу Збройних сил України.

Закон визначає, що в межах тимчасово окупованих територій у Донецькій і Луганській областях діє особливий порядок забезпечення прав і свобод цивільного населення.

Державна політика щодо забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях базується на Конституції і законах України, міжнародних договорах, принципах і нормах міжнародного права.

Межі та перелік районів, населених пунктів тимчасово окупованих територій на Донбасі визначатиме президент України за поданням міністра оборони України, що має бути підготовлено на підставі пропозицій Генштабу ЗСУ.

Згідно із законопроектом, факт остаточного виведення і відсутності збройних формувань РФ на Донбасі встановлюватимуть міністр оборони України і міністр внутрішніх справ України шляхом внесення спільного подання президенту України, який на цій підставі ухвалюватиме відповідне рішення.

Стратегічне керівництво силами і засобами, які залучаються до здійснення заходів щодо забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії РФ здійснює Генштаб, а керівництво безпосередньо в Донецькій і Луганській областях - командувач Об'єднаних сил, якого призначає президент України за поданням начальника Генштабу.

Командувач Об'єднаних сил реалізовуватиме свої повноваження через Об'єднаний оперативний штаб ЗСУ.

Командувач Об'єднаних сил, зокрема, зможе обмежувати в'їзд осіб на тимчасово окуповані території, і виїзд звідти з урахуванням стану безпеки.

Початок і завершення заходів із гарантування національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії РФ на Донбасі визначатимуть окремим рішенням президента України.

Також згідно із законопроектом запропоновано внести зміни до закону "Про боротьбу з тероризмом", закріпивши, що антитерористична операція може бути завершена, зокрема, у зв'язку з початком заходів щодо забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії РФ на Донбасі.

Ці положення законопроекту містяться в редакції комітету, підготовленої до другого читання.

Закон вступає в силу на наступний день після його опублікування.

Народні депутати розпочали розгляду поправок до законопроекту у вівторок, 16 січня. Текст законопроекту з внесеними поправками буде опубліковано в офіційній пресі.

РЕКЛАМА
Загрузка...
РЕКЛАМА

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

Правовий комітет рекомендував ВР ухвалити в цілому законопроект про кількість членів ЦВК і направити до КС президентський проект конституційних змін

ВР має ухвалити мовне законодавство, оскільки рішення про українську мову як першочергову при обслуговуванні саботується

ВР затвердила порядок денний поточної сесії

Пролонгація закону про особливий статус Донбасу можлива в разі прогресу в питанні звільнення політв'язнів

Волкер: Убивство Захарченка загалом не змінило ситуації на окупованій території Донбасу

Волкер: РФ наполягає на прямих переговорах із "народними республіками" на Донбасі, але це неможливо

Волкер говорить про важливість продовження закону про особливий статус Донбасу

Ідея Росії – фрагментувати Україну, повернувши їй Донбас під виглядом федералізації, вважає Клімкін

Вакарчук: Ми не зможемо швидко вирішити проблему окупованих територій, якщо не наведемо ладу тут

Москва націлена на зрив голосування у ВР за пролонгацію закону про особливий статус Донбасу

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА