Суд 28 лютого розгляне позов Гриценка до ЦВК щодо роз'яснення про агітацію, яке він розцінює як легалізацію схеми підкупу виборців
Шостий апеляційний адміністративний суд 28 лютого розгляне позов кандидата в президенти України Анатолія Гриценка до Центральної виборчої комісії про визнання протиправності її дій та постанови ЦВК про роз'яснення щодо ведення передвиборної агітації.
Як повідомив агентству представник А.Гриценка в ЦВК Руслан Чорнолуцький, 26 лютого суд відкрив провадження та призначив його до розгляду на 28 лютого.
Крім того, 27 лютого суд задовольнив клопотання представника кандидата Юлії Тимошенко в ЦВК Сергія Власенка про залучення її до участі в процесі як третьої особи. Це клопотання обумовлене тим, що рішення суду в цій справі вплине на права, свободи та інтереси Ю.Тимошенко як кандидата в президенти.
Ще суд вирішив залучити до розгляду позову А.Гриценка як третіх осіб на стороні відповідача (ЦВК України - ІФ) Генеральну прокуратуру, Службу безпеки України, Державне бюро розслідувань, Міністерство внутрішніх справ, Національну поліцію, Національне агентство з питань запобігання корупції, Державну фіскальну службу, Держслужбу з питань праці.
Р.Чорнолуцький також повідомив, що 27 лютого сторона А.Гриценка подала клопотання про залучення як третіх осіб до цього процесу решти 42 кандидатів у президенти.
Як повідомлялося, 22 лютого ЦВК затвердила роз'яснення, в якому зазначено, що участь виборців у здійсненні передвиборної агітації, зокрема на основі неоплачуваних договорів на її проведення, гарантована Конституцією України і не може бути обмежена.
У ЦВК зазначили, що залучення виборців до здійснення агітації можливе лише на безоплатній основі. При цьому договори з ними можуть передбачати відшкодування витрат на телефонні послуги, проїзд (включно з перевезенням багажу), харчування, проживання та інші витрати в разі здійснення агітації в іншому населеному пункті.
При цьому кошти, сплачені кандидатом на посаду президента за таким договором, мають бути відображені у звіті про надходження коштів на рахунок виборчого фонду кандидата та їх використання за кодом статті витрат "Інші витрати на передвиборну агітацію".
Водночас, якщо залучення фізичних осіб не пов'язане з використанням їхньої праці на умовах трудового договору або за цивільно-правовими договорами, юридична особа-постачальник послуг із проведення передвиборної агітації відповідно до законодавства не є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
У штабі А.Гриценка вважають, що ЦВК цим роз'ясненням фактично легалізувала побудову схем підкупу виборців на виборах президента України.
"Постанова ЦВК №376 дозволила юридичним особам отримувати кошти з виборчого фонду кандидата та витрачати їх на оплату робіт або послуг агітаторів, нібито компенсуючи їм телефонні послуги, проїзд (включно з перевезенням багажу), харчування, проживання та інші витрати в разі здійснення заходів передвиборної агітації, що є прямим підкупом виборців", - пояснив Р.Чорнолуцький.
Він зазначив, що ця постанова ЦВК дозволяє юридичним особам залучати виборців до агітації без укладення з ними цивільно-правових угод або трудових договорів, а юридичні особи при цьому звільняються від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.